وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » اعلام آماده باش به مردم کوئینزلند برای تخلیه خانه‌ها به دلیل آتش سوزی

تاریخ انتشار : 1398/07/17 - 11:03

اعلام آماده باش به مردم کوئینزلند برای تخلیه خانه‌ها به دلیل آتش سوزی

صدای استرالیا - افزیش بی سابقه دمای هوا در کوئینزلند و احتمال وقوع آتش سوزی‌های گسترده، موجب شده تا به مردم این ایالت برای تخلیه فوری منازل اعلام آماده باش شود.


صدای استرالیا – افزیش بی سابقه دمای هوا در کوئینزلند و احتمال وقوع آتش سوزی های گسترده، موجب شده تا به مردم این ایالت برای تخلیه فوری منازل اعلام آماده باش شود.

موج گرمای طاقت فرسا سراسر کوئینزلند را در برگرفته و ساکنان چند شهر از وقوع آتش سوزی در نزدیکی منازل خود خبر داده‌اند.

اغلب مناطق جنوب کوئینزلند در حال حاضر گرمایی را بالاتر از میانگین دمای هوا در ماه اکتبر تجربه می‌کنند. ظهر دوشنبه دمای هوا در بریزبن به ۳۱ درجه سانتیگراد رسید که ۴ درجه بالاتر از دمای میانگین هوا در این موقع از سال در این شهر است.

میانگین دمای هوای اکتبر برای بریزبن ۲۷ درجه سانتیگراد است.

برهمین اساس دمای هوا در ایپسویچ به ۳۹٫۷ درجه و در گاتون به ۴۱٫۹ درجه سانتیگراد رسید و بدین ترتیب گاتون عنوان گرم‌ترین نقطه ایالت را تصاحب کرد.

با توجه به این شرایط به ساکنان Lockyer Vally و  و Mount Morgan هشدار داده شده تا برای تخلیه خانه‌ها در صورت شدت گرفتن آتش سوزی که هم اکنون در نزدیکی آنها در جریان است آماده باشند.

نیل گالانت از واحد خدمات اضطراری و آتش سوزی کوئینزلند در این رابطه گفت: هر گونه آتش سوزی می‌تواند تبدیل به حریقی خطرناک شود، در حال حاضر در گیاهان هیچ رطوبتی وجود ندارد.

او به والیدن توصیه کرد تا از محل حضور کودکانشان آگاه بوده و مطمئن شوند که آنها با کبریت بازی نمی‌کنند.

انتظار می‌رود که روز سه شنبه یک جبهه هوای سرد از جنوب غربی به سمت کوئینزلند آمده و با خود بادهای شدید غربی را به همراه بیاورد. این شرایط جدید با گرمای موجود در ایالت ترکیب شده و انتظار می‌رود که دمای هوا را در بریزبن به ۳۶ درجه برساند.

این دما ۹ درجه بالاتر از دمای میانگین در ماه اکتبر است و اگر چنین دمای هوایی در بریزبن ثبت شود، این شهر گرمترین اکتبر خود را در ۱۴ سال اخیر تجربه می‌کند.

در حالیکه پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد وقوع توفان‌هایی در کوئینزلند باشیم با توجه به رطوبت کم موجود در هوا، این امر احتمال آتش سوزی را افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود که این شرایط از روز چهارشنبه با توجه به تغییر جهت بادها به سمت سواحل تغییر کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه