وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » اعتراضات گسترده فعالان محیط زیستی در شهرهای مختلف استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/07/17 - 11:28

اعتراضات گسترده فعالان محیط زیستی در شهرهای مختلف استرالیا

صدای استرالیا - فعالان محیط زیست با برگزاری تجمعاتی در شهرهای مختلف استرالیا، اعتراضات یک هفته‌ای خود را که «هفته هرج و مرج» نام گرفته آغاز کرده‌اند.


 صدای استرالیا – فعالان محیط زیستی با برگزاری تجمعاتی در شهرهای مختلف استرالیا، اعتراضات یک هفته‌ای خود را که «هفته هرج و مرج» نام گرفته آغاز کرده‌اند.

سیدنی، ملبورن، بریزبن، ویکتوریا، کانبرا، تاسمانی، استرالیای جنوبی و نیوزلند صحنه اعتراضاتی هستند که فعالان محیط زیست آن را با هدف واداشتن دولت استرالیا به انجام اقدامات بیشتر در خصوص حفاظت از محیط زیست ترتیب داده‌اند.

در این اعتراضات، خیابان‌ها، فرودگاه‌ها، اداره‌های انرژی و بانک‌ها جزو اهداف اصلی معترضین معرفی شده و حضور در مقابل ساختمان پارلمان ایالت ویکتوریا نیز جزو برنامه‌های معترضین بوده است.

در اولین روز از این اعتراضات یک هفته‌ای، در حدود ۳۰۰ نفر با حضور در خیایان‌های مرکزی سیدنی موجب بروز اختلال در رفت و آمد خودروها شدند. برخی از این معترضین با نشستن در خیابان‌ها موجب بند آمدن خیابان‌ها برای چند ساعت شدند.

در همین رابطه دست کم ۳۰ معترض پس از آنکه با خواسته پلیس برای بازکردن خیابان مخالفت کردند بازداشت شدند.

مرکز تجاری سیدنی نیز صحنه اعتراضات بود و گفته می‌شود برای یک هفته هر شب ۱۰۰ معترض در این منطقه حاضر خواهند شد.

در ملبورن نیز معترضین برای نشان دادن اینکه ساختمان پارلمان را تسخیر کرده‌اند اقدام به نشستن بر روی پله‌های آن کردند.

در بریزبن در اولین روز اعتراضات تعداد معترضین از سیدنی و ملبورن بیشتر بود. در این شهر معترضین با خود پرچم، بنر و نشانه‌هایی را در حمایت از محیط زیست حمل می‌کردند.

همچنین معترضین اعلام کرده‌اند قصد دارند که با استفاده از پهپادها در کار فرودگاه بریزبن اختلال ایجاد کنند. این کار در سال گذشته در فرودگاه گاتویک در نزدیکی لندن انجام شده بود.

در کانبرا نیز در حدد ۳۰۰ معترض با برگزاری تجمع در مقابل ساختمان پارلمان خواستار اقدامات بیشتر دولت در مقابله با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین شدند.

تاسمانیا، استرالیای جنوبی بویژه مرکز تجاری آدلاید و همچنین نیوزیلند نیز صحنه اعتراضات مشابهی بوده‌اند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه