وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » بودجه ۲٫۷ میلیون دلاری مرکز تحقیقات کوالاها به ساخت ترن هوایی اختصاص یافت

تاریخ انتشار : 1401/05/07 - 7:18

بودجه ۲٫۷ میلیون دلاری مرکز تحقیقات کوالاها به ساخت ترن هوایی اختصاص یافت

صدای استرالیا- اخیرا فاش شده که دو میلیون و 700 هزار دلار بودجه‌ای که برای تاسیس یک مرکز تحقیقات کوالاها در کوئینزلند اختصاص یافته بود، صرف ساخت ترن هوایی شده است.


صدای استرالیا- اخیرا فاش شده که دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بودجه‌ای که برای تاسیس یک مرکز تحقیقات کوالاها در کوئینزلند اختصاص یافته بود، صرف ساخت ترن هوایی شده است.

این بودجه در سال ۲۰۱۹ برای پارک موضوعی دریم ورلد به منظور پشتیبانی از ایجاد یک مرکز پیشرفته تحقیقات مربوط به کوالاها تصویب شده بود تا بازدیدکنندگان پارک بتوانند با روش‌های علمی محافظت از این گونه حیوانی آشنا شوند.

اما پارک بودجه مذکور را برای ساخت ترن‌هوایی موسوم به مار تایپان فولادی هزینه کرده است.

در حالی که افشای این موضوع موجب نگرانی حامیان محیط زیست شده است، استرلینگ هینچکلیف، وزیر گردشگری و نوآوری کوئینزلند، با اشاره به لزوم تقویت گردشگری بین‌المللی و محلی در منطقه به دلیل تأثیر کووید-۱۹، گفت که دولت برای تغییر کاربری مجوز داده است.

پارک دریم‌ورلد نیز مدعی است که ساخت ترن هوایی مذکور به سود ایالت است.

یک سخنگوی این پارک گفت: دریم‌ورلد از دولت برای اجازه تغییر کاربری بودجه برای ساخت ترن‌هوایی تقدیر می‌کند. این جاذیه توریستی منافع گسترده‌ای برای بازسازی صنعت توریسم و اشتغال در کوئینزلند دارد.

اما هرمان ورستر، عضو شورای شهر گلدکست این توجیه را غیرقابل قبول دانست و گفت: اینکه این تصمیم را به گردن کووید بیاندازیم مسخره است. کوالاها دیروز و امروز به کمک ما نیاز داشتند و در آینده هم خواهند داشت.

وی افزود: اگر دولت می‌خواست نظرش را تغییر دهد، باید مردم به طور شفاف در جریان قرار می‌گرفتند؛ زیرا در آن صورت شاید آنها هم تصمیم می‌گرفتند که دولت را تغییر دهند.

دریم‌ورلد با تایید اینکه پروژه ساخت مرکز تحقیقاتی متوقف شده، اما تاکید کرد که به حمایت از برنامه‌های حفاظت از کوالاها ادامه می‌دهد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه