وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » هزینه‌های پزشکی سال آخر زندگی در استرالیا چقدر است؟

تاریخ انتشار : 1401/05/07 - 6:39

هزینه‌های پزشکی سال آخر زندگی در استرالیا چقدر است؟

صدای استرالیا - سال آخر زندگی یک استرالیایی به طور متوسط ۲۴ هزار دلار - ۱۴ برابر بیشتر از هر سال دیگر در زندگی آن فرد - برای سیستم پزشکی هزینه دارد.


صدای استرالیا – سال آخر زندگی یک استرالیایی به طور متوسط ۲۴ هزار دلار – ۱۴ برابر بیشتر از هر سال دیگر در زندگی آن فرد – برای سیستم پزشکی هزینه دارد.

گزارش جدید موسسه بهداشت و رفاه استرالیا (AIHW)، هزینه‌های خدمات پزشکی و بهداشتی مورد استفاده مردم در ۱۲ ماه آخر زندگی آنها مانند هزینه‌های پذیرش در بیمارستان، ارائه خدمات اضطراری، نسخه‌های دارویی و خدمات مدیکر را بررسی کرده است.

همچنین این مطالعه یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر فوت شده بین ۱ ژوئیه ۲۰۱۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ در استرالیا را بررسی کرده است.

بر این اساس، در مجموع ۹۷ درصد از افراد فوت شده دستکم از یکی از خدمات پزشکی و بهداشتی مورد مطالعه در ۱۲ ماه آخر زندگی خود استفاده کردند.

ریچارد جوکس سخنگوی موسسه بهداشت و رفاه استرالیا گفت: برآورد می‌شود در این مدت در مجموع یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون دلار برای این خدمات هزینه شده باشد.

وی افزود: برخی افراد در ۱۲ ماهه قبل از مرگ هیچ ارتباطی با سیستم سلامت نداشتند. این افراد معمولا جوانان و افرادی بودند که به طور ناگهانی و به دلایلی مانند جراحت از جمله آسیب به خود جان خود را از دست دادند.

همچنین در حالی که میانگین کلی هزینه‌های بهداشتی یک فرد در استرالیا در سال گذشته ۲۴ هزار دلار بود، این رقم برای افراد ۲۰ تا ۲۰ سال ۱۶ هزار و ۶۰۰ دلار و برای افراد ۶۰ تا ۶۹ سال تا ۳۷ هزار و ۱۰۰ دلار بود.

جالب اینجاست که میانگین هزینه‌های هر نفر پس از سن ۷۰ سالگی کاهش یافته بطوریکه در افراد ۸۰ سال به بالا به ۱۷ هزار دلار تنزل یافت.

هزینه‌های خدمات بهداشتی افراد فوت شده بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی بیشترین میزان نسبت به سایر افراد فوت شده بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه