وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » بهار و تابستان پر بارش در پیش رو؛ لا نینا برمی‌گردد

تاریخ انتشار : 1401/06/23 - 2:23

بهار و تابستان پر بارش در پیش رو؛ لا نینا برمی‌گردد

صدای استرالیا– اگر پس از مدت‌ها بارندگی منتظر یک تابستان آفتابی و گرم نشسته‌اید، باید بدانید که سومین پدیده آب […]

بهار و تابستان پر بارش در پیش رو؛ لا نینا برمی‌گردد

صدای استرالیا– اگر پس از مدت‌ها بارندگی منتظر یک تابستان آفتابی و گرم نشسته‌اید، باید بدانید که سومین پدیده آب و هوایی لا نینا در راه است و به گفته اداره هواشناسی استرالیا، تابستان پر بارشی در پیش خواهد بود.

این خبر در شرایطی اعلام شده که بخش عمده‌ای از ساحل شرقی، تازه داشت پس از بارندگی‌های پر حجم و سیلاب‌های پی در پی که موجب خرابی‌های زیادی شده بود، نفس راحتی می‌کشید.

اداره هواشناسی روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص‌های کلیدی جوی و اقیانوسی نوسان ال نینو جنوبی نشان می‌دهد که الگوی آب و هوایی لا نینا شکل گرفته است.

در بیانیه این اداره آمده است: دمای سطح آب در بخش‌های گرمسیری اقیانوس آرام از ژوئن کاهش یافته و اکنون در آستانه لانینا قرار داریم.

این نخستین بار در دو دهه گذشته است که سه پدیده متوالی لا نینا رخ می‌دهد که تازه‌ترین رخداد، در بهار به اوج می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که اوایل سال آینده، شرایط به حالت عادی بازگردد.

به گفته راب شارپ، هواشناسی اسکای‌نیوز، با فعال شدن لانینا، بهار و احتمالا تابستان پر بارش‌تری نسبت به معمول در اکثر مناطق شرق استرالیا خواهیم داشت.

کارلین یورک، مسوول خدمات اورژانس نیوساوت‌ولز نیز با اظهار نگرانی در مورد وقوع لا نینا، به ساکنان این ایالت هشدار داد که آماده وقوع احتمالی سیل باشند.

وی گفت: زمین از هم اکنون مرطوب شده، سطح رودخانه‌ها بالاست و سدهای ایالت پر هستند. بنابراین با وقوع بارندگی‌ها احتمال سیل بسیار بالاست.

منبع: اسکای نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه