وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » استرالیا ویزای موسوم به بلیت طلایی را لغو می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/06/22 - 7:24

استرالیا ویزای موسوم به بلیت طلایی را لغو می‌کند

صدای استرالیا - برنامه‌ای جنجالی که براساس آن به افرادی که حداقل پنج میلیون دلار در استرالیا سرمایه‌گذاری کنند ویزای این کشور داده می‌شود، قطعا در بودجه ماه آینده لغو خواهد شد.


صدای استرالیا – برنامه‌ای جنجالی که براساس آن به افرادی که حداقل پنج میلیون دلار در استرالیا سرمایه‌گذاری کنند ویزای این کشور داده می‌شود، قطعا در بودجه ماه آینده لغو خواهد شد.

استرالیا از سال ۲۰۱۲ به بیش از دو هزار نفر ویزای سرمایه‌گذاری قابل توجه (SIV) داده که ۸۵ درصد آنها چینی و ۳٫۶ درصد هنگ کنگی بوده‌اند.

در این دوره بیش از ۱۱ میلیارد دلار از این طریق در مشاغل استرالیا سرمایه‌گذاری شده است. این برنامه در سال ۲۰۱۵ بهینه‌سازی شد تا سرمایه‌های جذب شده به جای حوزه املاک و مستغلات به سمت شرکت‌های نوظهور بروند.

برخلاف سایر دسته‌های ویزا، متقاضیان موفق SIV نیازی به یادگیری یا صحبت کردن به زبان انگلیسی ندارند و محدودیت سنی هم در این زمینه وجود ندارد.

این در حالی است که کلر اونیل، وزیر کشور استرالیا گفت که این ویزا که اغلب از آن به عنوان “بلیت طلایی” یاد می‌شود، پس از سال‌ها بررسی و اصلاحات، لغو خواهد شد.

وی افزود: من در حال حاضر منافع زیادی برای استرالیا از این نظر نمی‌بینم.

ماه گذشته یک روزنامه استرالیایی گزارش داد که اعضای رژیم هون سن در کامبوج به دنبال گرفتن ویزای SIV استرالیا و اقامت دائم در این کشور هستند.

کلنسی مور مدیر اجرایی سازمان شفافیت بین‌المللی استرالیا نیز از لغو احتمالی طرح ویزای طلایی استقبال کرد و گفت: طرح‌های مهاجرت سریع از طریق سرمایه‌گذاری به دزدان، کلاهبرداران و مجرمانی که ویزای استرالیا را می‌گیرند، امکان پولشویی پول‌های کثیف خود را از طریق املاک و مستغلات و سایر بخش‌های اقتصادی ما داده است. بررسی سیستم مهاجرت توسط دولت فرصتی عالی برای لغو این دسته از ویزاهای ناعادلانه و بستن یک روزنه دیگر به روی پول‌های کثیف است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه