وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » بنزین ماه آینده دوباره گران می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/05/25 - 5:50

بنزین ماه آینده دوباره گران می‌شود

صدای استرالیا– آمارهای جدید نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها در سه ماه گذشته، هفته‌ای ۵ دلار بیشتر هزینه بنزین کرده‌اند. در […]

8 راهکار برای صرفه‌جویی در هزینه بنزین

صدای استرالیا– آمارهای جدید نشان می‌دهد که استرالیایی‌ها در سه ماه گذشته، هفته‌ای ۵ دلار بیشتر هزینه بنزین کرده‌اند. در همین حال برآوردها حاکی از افزایش نرخ بنزین در هفته‌های آتی است.

هفته گذشته متوسط ملی قیمت بنزین به ۱۷۳٫۶ سنت در لیتر رسید که پایین‌ترین قیمت از عید پاک تا کنون است. اما پیش‌بینی می‌شود که به زودی و پس از پایان دوره تخفیف در مالیات غیر مستقیم، دوباره قیمت بنزین افزایش یابد.

تخفیف ۲۲ سنتی در مالیات غیرمستقیم بنزین ماه آینده حذف می‌شود و دولت آلبانیزی با قوت اعلام کرده که این تخفیف تمدید نخواهد شد.

جدیدترین شاخص صرفه‌پذیری حمل و نقل که یکشنبه گذشته از سوی انجمن خودرو استرالیا منتشر شد، نشان می‌دهد که متوسط هزینه هفتگی بنزین در کشور در سه ماهه منتهی به ژوئن به ۱۰۰٫۳۹ دلار رسیده است.

بر اساس این شاخص، متوسط این هزینه هفتگی در پایتخت‌ها ۹۸٫۳۷ دلار و در مناطق حاشیه‌ای ۱۰۲٫۷۱ دلار بوده است. در این میان رانندگان در بانبری (۱۲۲٫۷۰ دلار)، گیلونگ (۱۱۸٫۳۱ دلار) و لانسستون (۱۱۴٫۶۷ دلار) بالاترین هزینه را برای پر کردن باک خودروهای‌شان پرداخته‌اند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه