وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » برنج تراریخته در بازار استرالیا و نیوزیلند مجوز گرفت

تاریخ انتشار : 1396/11/24 - 12:59

برنج تراریخته در بازار استرالیا و نیوزیلند مجوز گرفت

صدای استرالیا - مجوز استفاده از محصولات حاوی برنج تراریخته که با هدف مهار کمبود ویتامین آ تولید شده است در استرالیا و نیوزیلند صادر شد.

برنج تراریخته در بازار استرالیا و نیوزیلند مجوز گرفت

صدای استرالیا – مجوز استفاده از محصولات حاوی برنج تراریخته که با هدف مهار کمبود ویتامین آ تولید شده است در استرالیا و نیوزیلند صادر شد.

به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، مجوز مصرف برنج طلایی تراریخته در استرالیا و نیوزیلند در پی تقاضای موسسه بین المللی تحقیقات برنج از اداره استانداردهای غذایی استرالیا نیوزیلند (FSANZ) صادر شده است.

برنج طلایی یکی از ارقام برنج است که توسط مهندسی ژنتیک برای تولید بتاکاروتن، پیش ماده ویتامین A، در دانه برنج تولید شده است. بتاکاروتن در برگ های برنج غیرتراریخته برای انجام فتوسنتز تولید می شود اما در دانه برنج وجود ندارد. برنج طلایی با هدف کمک به رفع کمبود ویتامین آ و با انتقال یک ژن از گل نرگس و یک ژن از یک باکتری به برنج تولید شده است.

فیلیپین، اندونزی و بنگلادش از جمله کشورهایی هستند که احتمال ابتلا به کمبود ویتامین A در آنها بسیار بالاست. با توجه به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد از انرژی مردم در این کشورها از برنج تامین می شود، مصرف برنج طلایی می تواند برای مقابله با این کمبود بسیار امیدوار کننده باشد.

آمریکا و کانادا نیز در حال بررسی درخواست‌های مشابه برای صدور مجوز مصرف برنج طلایی تراریخته هستند.

منبع: خبرگزاری مهر


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اقتصادی
ارسال دیدگاه