وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » برنامه جایگزینی ماشین‌های لباسشویی قدیمی در نیوساوت‌ولز اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/02/08 - 8:43

برنامه جایگزینی ماشین‌های لباسشویی قدیمی در نیوساوت‌ولز اجرا می‌شود

صدای استرالیا– دولت نیوساوت‌ولز قصد دارد برنامه‌ جدیدی را به منظور تعویض ماشین‌های لباسشویی با قیمت پایین‌تر به اجرا بگذارد […]

برنامه جایگزینی ماشین‌های لباسشویی قدیمی در نیوساوت‌ولز اجرا می‌شود

صدای استرالیا– دولت نیوساوت‌ولز قصد دارد برنامه‌ جدیدی را به منظور تعویض ماشین‌های لباسشویی با قیمت پایین‌تر به اجرا بگذارد تا از میزان هدررفت آب بکاهد.

این طرح ابتکاری در شرایطی به اجرا درمی‌آید که تغییرات آب و هوایی و روند رو به رشد جمعیت، موجب افزایش مصرف آب شده و دولت با مشکل مدیریت منابع آب روبه‌روست.

بر اساس این طرح، افراد حایز شرایط مقیم در اماکن دولتی بر بخش‌هایی از این ایالت، تا ژوئن وقت دارند که برای دریافت ماشین لباسشویی جدید تقاضا بدهند.

افرادی که با درخواست‌شان موافقت شود، یک ماشین لباسشویی درب از جلو دریافت می‌کنند که بسته به اندازه دستگاه، ۱۵۰، ۲۰۰ یا ۲۵۰ دلار قیمت خواهد داشت.

این مبلغ شامل خود دستگاه، ارسال، نصب و همچنین حمل و بازیافت دستگاه ماشین لباسشویی قدیمی می‌شود.

دولت مدعی است که این برنامه می‌تواند سالانه تا ۲۴۵ دلار از هزینه قبض خانوارها بکاهد.

دعوت به مناقصه جایگزینی ماشین‌لباسشویی‌های درب از بالا یا ماشین‌های جدید درب از جلو، در اواخر فوریه انجام شد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای The Good Guys با برنده شدن در این مناقصه، تامین ۳ هزار دستگاه ماشین لباسشویی جدید را متعهد شده است.

ارزان‌ترین ماشین‌های لباسشویی درب از جلو در این فروشگاه‌ها ۴۹۹ دلار و گران‌ترین‌شان ۵ هزار دلار قیمت دارند.

به گفته کوین اندرسون، وزیر آب نیوساوت‌ولز، اجرای این طرح می‌تواند به ازای هر دستگاه جایگزین شده، موجب صرفه‌جویی سالانه ۲۵ هزار لیتر آب شود.

هزینه اجرای این پروژه نزدیک به ۲٫۵ میلیون دلار برآورد شده که ۱٫۴۵ میلیون دلار آن را دولت، یک میلون دلار را سازمان آب سیدنی و ۱۴۰ هزار دلار را سازمان آب هانتر تامین می‌کنند.

 

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه