وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » برنامه بلندپروازانه برای ساخت طولانی‌ترین تونل استرالیا زیر بلومانتینز

تاریخ انتشار : 1400/02/14 - 8:24

برنامه بلندپروازانه برای ساخت طولانی‌ترین تونل استرالیا زیر بلومانتینز

صدای استرالیا- دولت نیوساوت ولز در قالب برنامه‌ پیشنهادی بلندپروازانه‌ای به منظور توسعه بزرگراه Great Western، قصد دارد طولانی‌ترین تونل جاده‌ای استرالیا را در کوه‌های آبی (بلو مانتینز) بسازد.


صدای استرالیا- دولت نیوساوت ولز در قالب برنامه‌ پیشنهادی بلندپروازانه‌ای به منظور توسعه بزرگراه Great Western، قصد دارد طولانی‌ترین تونل جاده‌ای استرالیا را در کوه‌های آبی (بلو مانتینز) بسازد.

دولت ایالتی نیوساوت ولز می‌خواهد روی ساخت یک تونل ۱۱ کیلومتری سرمایه‌گذاری کند که بلک‌هیث را به مونت ویکتوریا متصل می‌کند و مسافران، کارگران و گردشگران را از ترافیک شدید این مسیر می‌رهاند.

به گفته جان باریلارو، معاون نخست وزیر، این تونل با برقرار ارتباط جاده‌ای بهتر بین غرب مرکزی و ساحل شرقی، وضعیت ترافیک جاده‌ای ایالت را متحول خواهد کرد.

وی گفت: ما پیش از این به ساخت تونل‌هایی در بلک‌هیث و مونت ویکتوریا، متعهد شده‌ایم. این پروژه پیشنهادی، تونل‌های مذکور را به هم وصل می‌کند و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور را شکل خواهد داد.

باریلارو افزود: این برنامه‌ای دشوار و بلندپروازانه است؛ ولی ما به سختی برای تحقق آن تلاش می‌کنیم؛ زیرا می‌دانیم که تاثیر فراوانی بر زندگی مسافران و کسب‌وکارهای محلی که به دسترسی به سیدنی و بالعکس، نیاز دارند. شرکت‌های حمل و نقل، خانواده‌هایی که به دیدار اقوام‌شان می‌روند و گردشگران خواهد داشت.

همچنین پل تول، وزیر حمل‌و نقل و جاده‌های حومه‌ای، گفت که این برنامه، جایگزین طرح قبلی برای ساخت دو تونل مجزا- یک تونل ۴ کیلومتری زیر مونت ویکتوریا و تونل ۴٫۵ کیلومتری دیگری زیر بلک‌هیث می‌شود.

وی افزود: ما هم‌اکنون در حال امکان‌سنجی ساخت یک تونل بلند به جای دو تونل مذکور هستیم.

پیش‌تر مبلغ ۲٫۵ میلیارد دلار برای ساخت این دو تونل تصویب شده بود؛ اما هم اکنون دولت نیوساوت ولز در حال مذاکره با مقامات دولت فدرال است که با تامین بودجه‌ای بیشتر، تونل طولانی‌تر را جایگزین دو تونل مذکور کند.

همچنین وعده داده شده که مسافران این تونل، عوارض نخواهند پرداخت.

هزینه اجرای این طرح بین ۷ تا ۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

البته این طرح مخالفانی هم دارد. اهالی شهر مدلو بث می‌گویند که خروجی این تونل درون شهر آنها خواهد بود و این مساله ترافیک را در این شهر افزایش می‌دهد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه