وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » بحران مسکن استرالیا در اوج؛ فقط یک درصد املاک اجاره‌ای با حداقل دستمزد مقرون به صرفه است

تاریخ انتشار : 1402/02/09 - 11:54

بحران مسکن استرالیا در اوج؛ فقط یک درصد املاک اجاره‌ای با حداقل دستمزد مقرون به صرفه است

صدای استرالیا– یک گزارش جدید نشان می‌دهد که فقط کم‌تر از یک درصد املاک اجاره‌ای در استرالیا برای افرادی که […]

بحران مسکن استرالیا در اوج؛ فقط یک درصد املاک اجاره‌ای با حداقل دستمزد مقرون به صرفه است

صدای استرالیا– یک گزارش جدید نشان می‌دهد که فقط کم‌تر از یک درصد املاک اجاره‌ای در استرالیا برای افرادی که با حداقل دستمزد کار می‌کنند، به صرفه محسوب می‌شوند.

تحقیقی که از سوی مرکز خدمات اجتماعی و نگهداری سالمندان Anglicare انجام شده، حاکی است که بحران مسکن در استرالیا امسال به وخیم‌ترین وضعیت خود رسیده است.

چمبرز، مدیر اجرایی انگلیکر استرالیا گفت: ما هر سال فکر می‌کنیم که بازار مسکن از این بدتر نمی‌شود و هر سال هم از دیدن نتایج شوکه می‌شویم.

به گفته وی، امسال نخستین بار است که تعداد املاک مقرون به صرفه برای افراد با حداقل دستمزد به زیر یک درصد رسیده است.

چمبرز گفت: وضعیت بسیار تیره و تار شده و کسانی که از پرداخت‌های سنترلینک استفاده می‌کنند، هیچ شانسی برای یافتن ملک اجاره‌ای ندارند.

در این گزارش ۴۵ هزار و ۸۹۵ خانه اجاره‌ای لیست شده در سرتاسر استرالیا مورد بررسی قرار گرفته و این نتیجه حاصل شده که در مجموع ۳۴۵ مورد (۸ دهم درصد) برای افرادی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، مقرون به صرفه است.

تعداد املاک اجاره‌ای مقرون به صرفه برای افراد دریافت کننده مستمری‌ بازنشستگی ۱۶۲ مورد (۴ دهم درصد) بوده و برای افرادی که از مستمری معلولیت استفاده می‌کنند، فقط یک دهم درصد املاک (۶۶ مورد اجاره‌ای) مقرون به صرفه بوده است.

برای افراد بیکار هم وضعیت فاجعه‌آمیز است و از میان تمامی املاک بررسی شده، فقط ۴ مورد  (صفر درصد) برای بیکاران تحت حمایت برنامه جاب‌سیکر مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

چمبرز گفت: در ده سال گذشته، ساخت خانه‌ها در استرالیا به اوج خود رسیده اما اجاره‌ها همچنان افزایش یافته است. تنها راه برای مقرون به صرفه‌شدن اجاره بها در استرالیا، ساخت خانه‌های اجتماعی و ارزان است.

وی افزود: از دولت می‌خواهیم که در بودجه‌های بعدی، ساخت خانه‌های اجتماعی را پیش‌بینی کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه