وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » بحران در مرکز استرالیا؛ دولت در آلیس اسپرینگز ممنوعیت آمد و شد اعلام کرد

تاریخ انتشار : 1403/01/10 - 2:33

بحران در مرکز استرالیا؛ دولت در آلیس اسپرینگز ممنوعیت آمد و شد اعلام کرد

صدای استرالیا- در پی بروز خشونت در خارج از میکده‌ای در آلیس اسپرینگز، ایوا لالر، سروزیر قلمرو شمالی مقررات منع آمد و شد دو هفته‌ای را برای جوانان این شهر اعلام کرده که از چهارشنبه شب آغاز شده است.


صدای استرالیا- در پی بروز خشونت در خارج از میکده‌ای در آلیس اسپرینگز، ایوا لالر، سروزیر قلمرو شمالی مقررات منع آمد و شد دو هفته‌ای را برای جوانان این شهر اعلام کرده که از چهارشنبه شب آغاز شده است.

لالر روز چهارشنبه دریک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که افراد زیر ۱۸ سال از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۶ صبح مشمول محدودیت رفت و آمد خواهند بود.

پس از یک سری درگیری‌های خشونت‌آمیز به دنبال بزرگداشت مرگ یک نوجوان، بیش از ۵۰ نیروی پلیس و بازرس مشروبات الکلی اضافی بیشتر در این شهر مستقر می‌شوند.

لالر گفت: ما می‌خواهیم که مردم در آلیس اسپرینگز بتوانند با امنیت در خیابان قدم بزنند، به مرکز خرید بروند و فرزندان‌شان را به مدرسه ببرند.

وی افزود: اگر افراد زیر ۱۸ سال بدون دلیل موجه بعد از ساعت ۶ عصر و قبل از ۶ صبح در منطقه مرکز تجاری باشند، به خانه یا مکان امن منتقل خواهند شد.

این محدودیت آمد و شد که با استقبال دولت فدرال مواجه شده، پس از آن صورت گرفت که بعد از ظهر روز سه‌شنبه حدود ۷۰ نفر به میخانه محلی Todd Tavern حمله کردند.

مایکل مورفی، کمیسر پلیس قلمرو شمالی، ادعا کرد که این خشونت‌ها به مرگ جوانی ۱۸ ساله در تصادف رانندگی مرتبط بوده است.

این پسر ۱۸ ساله روز ۸ مارس در حادثه واژگونی یک خودروی سرقتی در منطقه مرکز تجاری شهر جان خود را از دست داد و به گفته مورفی، این حادثه موجب دشمنی‌های قومی و خانوادگی شده است.

فیلم‌هایی از این حادثه به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که در آن چندین جوان را نشان می‌دهد که خود را به درهای شیشه‌ای میخانه می‌کوبند.

این افراد با سنگ و آجر به خودروهای این منطقه نیز آسیب رساندند و در نهایت یک نوجوان ۱۶ ساله و یک جوان ۱۸ ساله دستگیر شدند.

اواخر عصر سه شنبه نیز درمراسمی خارج از آلیس اسپرینگز، بیش از ۱۵۰ نفر وارد درگیری با همدیگر شدند که منجر به شکسته شدن پنجره‌ها، آسیب دیدن یک خانه و آتش گرفتن یک خودرو شد.

در این حادثه هم سه فرد ۱۹، ۳۱ و ۵۰ ساله دستگیر شدند و ۵۰ قبضه سلاح نیز ضبط شد.

مورفی با بیان اینکه از افزایش نرخ جرم در آلیس اسپرینگز به ستوه آمده است، گفت: مردم دیگر تحمل این وضعیت را ندارند و صادقانه بگویم، من هم همینطور. برخی رفتارهایی که در شهر می‌بینیم غیرقابل قبول است. این رفتارها حاکی از نبود اقتدار یا بی احترامی به اقتدار است.

برنت پاتر، وزیر پلیس قلمرو شمالی نیز با بیان اینکه آلیس اسپرینگز شاهد رفتارهای غیرقابل قبول و نفرت‌انگیز بوده است، گفت: این موضوع فقط مربوط به پلیس نیست. همه ما باید برای حفظ امنیت شهر با رهبران جامعه همکاری کنیم.

مت پاترسون، شهردار آلیس اسپرینگز نیز پیش از این خواستار کمک پلیس فدرال یا مداخله نظامی شده بود.

لیندا برنی، وزیر امور بومیان استرالیا، از این محدودیت موقت آمد و شد شبانه موقت استقبال و گفت: امیدوارم این راه‌حل موقت امنیت جامعه را بهبود بخشد.

شورای سرزمین مرکزی روز چهارشنبه بعد از ظهر در آلیس اسپرینگز تشکیل جلسه داد و تأیید کرد که از رهبران جامعه برای کمک به خانواده‌ها برای حل اختلافات حمایت خواهد کرد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه