وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » با وجود کاهش حمایت از دولت ائتلافی، استرالیایی‌ها هنوز موریسون را به آلبانیز ترجیح می‌دهند

تاریخ انتشار : 1400/06/08 - 5:00

با وجود کاهش حمایت از دولت ائتلافی، استرالیایی‌ها هنوز موریسون را به آلبانیز ترجیح می‌دهند

صدای استرالیا- تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با تدوام قرنطینه در اکثر نقاط استرالیا، میزان حمایت از دولت ائتلافی نیز […]

با وجود کاهش حمایت از دولت ائتلافی، استرالیایی‌ها هنوز موریسون را به آلبانیز ترجیح می‌دهند

صدای استرالیا- تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با تدوام قرنطینه در اکثر نقاط استرالیا، میزان حمایت از دولت ائتلافی نیز به کم‌ترین میزان از پیش از آخرین انتخابات فدرال تا کنون رسیده است.

البته اسکات موریسون، هنوز در نظرسنجی‌ها به رقیب‌اش از حزب کارگر، یعنی آنتونی آلبانیز، ترجیح داده می‌شود.

آرای اولیه احزاب لیبرال-‌ملی با سه واحد درصد کاهش به ۳۶ درصد رسیده در حالی که آرای حزب کارگر یه واحد افزایش یافته و ۴۰ درصد شده است.

نتایج نظرسنجی منتشر شده در روزنامه The Australianحاکی از کم‌ترین میزان آرای اولیه ائتلاف از مارس ۲۰۱۹ تا کنون است. برای حزب کارگر نیز پس از سال ۲۰۱۸ چنین رای بالایی سابقه نداشته است.

کاهش اقبال به دولت موریسون، در شرایطی اتفاق افتاده که رشد تعداد بیماران مبتلا به سویه دلتای کرونا، به ویژه در نیوساوت‌ولز، که با قرنطینه‌های طولانی همراه شده، موجب نگرانی شده است.

اما به رغم افت حمایت از ائتلاف، اسکات موریسون همچنان با حاشیه اطمینان بالایی، نخست‌وزیر موردنظر استرالیایی‌هاست. او در این نظرسنجی ۵۰ درصد محبوبیت داشته و آلبانیز با دو واحد درصد افت به ۳۴ درصد آرا دست یافته است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه