وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اجتماعی » با هدف حفظ گونه‌های پارک ملی کوشیوشکو؛ «آنها به اسب‌ها شلیک می‌کنند»

تاریخ انتشار : 1402/08/05 - 10:16

با هدف حفظ گونه‌های پارک ملی کوشیوشکو؛ «آنها به اسب‌ها شلیک می‌کنند»

صدای استرالیا– دولت نیوساوت‌ولز با تصویب اصلاحیه‌ای برای طرح مدیریت میراث اسب وحشی در پارک ملی کوشیوشکو، تیراندازی از ارتفاع […]

با هدف حفظ گونه‌های پارک ملی کوشیوشکو؛ «آنها به اسب‌ها شلیک می‌کنند»

صدای استرالیا– دولت نیوساوت‌ولز با تصویب اصلاحیه‌ای برای طرح مدیریت میراث اسب وحشی در پارک ملی کوشیوشکو، تیراندازی از ارتفاع را به عنوان روشی مجاز برای کنترل جمعیت این اسب‌های وحشی اعلام کرد.

اصلاحیه مذکور برای حفاظت از حیات وحش و اکوسیستم‌های بومی در معرض خطر پارک کوشیوشکو ضروری اعلام شده است.

بر این اساس به خدمات پارک‌های ملی و حیات وحش نیوساوت‌ولز اجازه داده شده تا علاوه بر روش‌های کنترل جمعیت کنونی، مانند تیراندازی زمینی، به دام انداختن و جابه‌جایی، از روش تیراندازی از ارتفاع نیز استفاده کنند.

بر اساس هدف‌گذاری‌ها، جمعیت اسب‌های وحشی در این پارک باید تا سال ۲۰۲۷ به ۳هزار راس برسد.

بنا به اعلام پنی شارپ، وزیر محیط زیست، اصلاحیه مذکور برای نجات گونه‌های در معرض انقراض و آسیب‌پذیر و زیستگاه‌های آنها، حفاظت از خاک و آبراه‌ها و حفاظت از میراث فرهنگی ضروری است.

شارپ در گزارشی به کمیته محیط‌زیست و ارتباطات سنا گفت که کنترل موثر جمعیت اسب‌های وحشی، در حافظت از نسل ۱۲ گونه در معرض تهدید که فقط در مناطق آلپی استرالیا یافت می‌شوند، موثر است.

وی گفت: این تصمیم آسانی نبود. دوست نداشتیم مجبور به کشتن اسب‌های وحشی شویم. من همه گزینه‌ها را به دقت بررسی کرده‌ام. تیراندازی هوایی توسط پرسنل آموزش دیده و مطابق با استانداردهای دقیق، بهترین نتایج ممکن را برای رفاه حیوانات به ارمغان می‌آورد.

شارپ افزود:  می‌دانم که این تصمیم برخی از افراد جامعه را ناراحت خواهد کرد. من با کسانی که احساس ناراحتی می‌کنند همدلی می‌کنم.

گفتنی است که کمیته علمی گونه‌های در معرض تهدید نیوساوت‌ولز در سال ۲۰۱۸، تخریب زیستگاه‌ از سوی اسب‌های وحشی را یک فرایند تهدیدکننده مهم ارزیابی کرد که گونه‌هایی مانند قورباغه‌های جنوبی و شمالی، سوسمار درخت دم اسبی آلپی، موش دندان پهن و گل سبز زبان آبی از آن جمله‌اند. خاک، آبراه‌ها و غارهای آهکی نیز در معرض تهدید هستند.

بررسی انجام شده در نوامبر ۲۰۲۲ جمعیت اسب‌های وحشی در پارک ملی کوشیوشکو را ۱۸۸۱۴ راس برآورد کرده است.

منبع: nsw.gov.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه