وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » با خریداری حق کپی از سوی دولت؛ استفاده از پرچم بومیان استرالیا آزاد شد

تاریخ انتشار : 1400/11/05 - 9:54

با خریداری حق کپی از سوی دولت؛ استفاده از پرچم بومیان استرالیا آزاد شد

صدای استرالیا– دولت فدرال استرالیا، در توافقی تاریخی، حق کپی پرچم بومیان استرالیا را از خالق آن خرید و از […]

با خریداری حق کپی از سوی دولت؛ استفاده از پرچم بومیان استرالیا آزاد شد

صدای استرالیا– دولت فدرال استرالیا، در توافقی تاریخی، حق کپی پرچم بومیان استرالیا را از خالق آن خرید و از این پس، استفاده از پرچم یاد شده نیز مانند پرچم ملی استرالیا، امکان پذیر است.

دولت استرالیا با انعقاد قراردادی ۲۰٫۰۵ میلیون دلاری، به مناقشات بر سر استفاده از پرچم ساکنان اصلی استرالیا پایان داد. شرکت غیر بومی WAM در سال ۲۰۱۸ مجوز انحصاری این پرچم را از خالق آن خریداری کرده بود.

مجوز یاد شده به این معنا بود که هر کسی که می‌خواست از این پرچم روی لباس یا رسانه‌های فیزیکی یا دیجیتالی‌اش استفاده کند، باید مبلغی را به شرکت تولیدکننده البسه WAM بپردازد و از این شرکت اجازه بگیرد.

اما به گفته اسکات موریسون، با انتقال حق‌کپی این پرچم به دولت همسود، از این پس در اختیار همه استرالیایی‌ها قرار گرفته و همه می‌توانند مانند پرچم ملی، از آن استفاده کنند.

به این ترتیب، نقش کردن پرچم ساکنان اصلی روی لباس‌ها و زمین‌های ورزشی، وب‌سایت‌ها، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری، بدون نیاز به درخواست مجوز یا پرداخت حق مجوز، مجاز خواهد بود.

هارولد توماس، هنرمند خالق این پرچم که از بومیان لوریتایی است، گفت که امیدوار است با خریداری حق‌کپی پرچم از سوی دولت، ساکنان اصلی و سایر استرالیایی‌ها، بتوانند با افتخار و بدون محدودیت از آن استفاده کنند.

 

منبع:  ۹ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه