وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را ۱.۵ درصد حفظ کرد

تاریخ انتشار : 1397/04/14 - 13:04

بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را ۱.۵ درصد حفظ کرد

صدای استرالیا - بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد به دلیل رشد آهسته نرخ تورم و عدم رضایت در افزایش حقوق ها، نرخ تورم باز هم بدون تغییر ۱.۵ درصد باقی می ماند.

نرخ بهره در استرالیا در سطح 1.5 درصد باقی ماند

صدای استرالیا – بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد به دلیل رشد آهسته نرخ تورم و عدم رضایت در افزایش حقوق ها، نرخ تورم باز هم بدون تغییر ۱.۵ درصد باقی می ماند.

بانک مرکزی استرالیا برای بیست و سومین ماه متوالی نرخ بهره را در پایین ترین سطح خود حفظ کرد. علت اصلی اتخاذ این تصمیم از سوی بانک مرکزی استرالیا به رشد کُند در نرخ تورم و دستمزدها و نیز افزایش ریسک های جهانی به دلیل سیاست تجاری در ایالات متحده نسبت داده می شود.

بر همین اساس، رزرو بانک استرالیا نرخ بهره را آخرین بار در ماه اوت ۲۰۱۶ میلادی به ۱.۵۰ درصد کاهش داده بود و از آن زمان به بعد نرخ بهره را بعداز جلسات سیاست گذاری پولی خود بدون تغییر نگه داشته است.

همچنین عدم تغییر نرخ بهره در استرالیا در این بازه زمانی به عنوان طولانی ترین زمان از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد محسوب می شود. به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، این موضوع حاکی از آن دارد که تمدید نرخ بهره در این سطح ادامه دارد.

«فیلیپ لو» رییس رزرو بانک استرالیا گفت: انتظار می رود نرخ بیکاری با کاهش بیشتری روبرو شود و تورم هم به هدف از پیش تعیین شده بانک مرکزی استرالیا بازگردد؛ اما این پیشرفت ها ممکن است که به تدریج حاصل شوند.

در حال حاضر نرخ تورم استرالیا کمتر از هدف از پیش تعیین شده ۲ تا ۳ درصد است و علی رغم وضعیت خوب بازار کار این کشور، افزایش دستمزدها رضایت بخش نیست.

البته ریسک های بیشتر به دنبال اعمال تعرفه از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بر روی اروپا و چین، متوجه بازار استرالیا است. به گفته رییس رزرو بانک استرالیا، جنگ تجاری احتمالی به عنوان بزرگترین علامت تهدید خارجی برای رونق اقتصادی استرالیا است. بر پایه این گزارش، تجارت ۲ سویه، در حدود ۴۵ درصد از تولید سالانه ناخالص داخلی استرالیا را تشکیل می دهد.

منبع: تابناک


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه