وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » بالاترین نرخ بیکاری استرالیا در ۱۹ ساله گذشته

تاریخ انتشار : 1399/03/31 - 6:15

بالاترین نرخ بیکاری استرالیا در ۱۹ ساله گذشته

صدای استرالیا - تعطیلی گسترده کسب و کارها در نتیجه شیوع کرونا، نرخ بیکاری استرالیا را باز هم صعودی کرد و به بالاترین میزان طی 19 سال گذشته رساند.

افزایش نرخ بیکاری در استرالیا

صدای استرالیا – تعطیلی گسترده کسب و کارها در نتیجه شیوع کرونا، نرخ بیکاری استرالیا را باز هم صعودی کرد و به بالاترین میزان طی ۱۹ سال گذشته رساند.

نرخ بیکاری در استرالیا تا پایان ۱۲ ماه منتهی به می با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل به ۷.۱ درصد رسید که این رقم، ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ قبلی مورد انتظار و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در استرالیا از اکتبر سال ۲۰۰۱ تاکنون بوده است.

طی این مدت شمار شاغلان استرالیایی ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر کمتر شده و به ۱۲ میلیون و ۱۴۱ هزار نفر رسیده است.  شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه می نیز با ۸۵ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش به ۹۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می گیرد به ۶۲.۹ درصد کاهش پیدا کرده که ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است. البته این نرخ مشارکت ۰.۲ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی کارشناسان بود.

از سوی دیگر مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه می با ۱۶ هزار نفر افزایش به ۳۳۰ هزار نفر رسید تا بدین ترتیب نرخ بیکاری با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به سطح ۳.۶ درصدی برسد که بالاترین نرخ بیکاری این کشور از ژانویه امسال تاکنون محسوب می‌شود.

طی این مدت شمار شاغلان هلندی ۲۴ هزار نفر کمتر شده و به هشت میلیون و ۸۵۶ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می گیرد به ۷۰.۲ درصد کاهش پیدا کرده که ۰.۵ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۵.۱۸ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۷.۹ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با ۳.۲ درصد بوده است.

منبع: ایسنا به نقل از رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه