وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » اگر سگ شما به کسی حمله کند، چقدر جریمه می‌شوید؟

تاریخ انتشار : 1401/06/09 - 6:59

اگر سگ شما به کسی حمله کند، چقدر جریمه می‌شوید؟

صدای استرالیا - اگر در نیوساوت‌ولز سگی به حیوان یا انسانی دیگر حمله کند، ممکن است مالک آن سگ متوجه مسئولیت خود نباشد.


صدای استرالیا – اگر در نیوساوت‌ولز سگی به حیوان یا انسانی دیگر حمله کند، ممکن است مالک آن سگ متوجه مسئولیت خود نباشد.

یک وکیل سیدنی به ۹ نیوز گفت: حملات جزئی سگ در این ایالت بسیار رایج بوده اما درگیری شدید نادر است. اما حتی حملات جزئی سگ هم می‌تواند منجر به جریمه‌های هنگفت و حتی زندان در نیوساوت‌ولز و سایر ایالت‌ها شود.

قانون سال ۱۹۸۸ حیوانات همراه، مجازات حملات سگ را در نیوساوت‌ولز تعیین کرده است.

کارینا دیک از وکلای جنایی سیدنی گفت: اگر سگ شما به شخص یا حیوان دیگری حمله کند، حتی اگر جراحتی ایجاد نشود، مجازات‌های قابل توجهی در این ایالت دارد. حداکثر مجازات برای حمله سگ ۱۱ هزار دلار است. همچنین اگر سگ یا حیوانی تهدیدآمیز، خطرناک یا محدود شده در نظر گرفته شود، جریمه می‌تواند به ۴۴ هزار نیز دلار افزایش یابد.

این سگ‌ها عبارتند از: پیت بول تریر یا پیتبول تریر آمریکایی، توسای ژاپنی، سگ جنگی آرژانتینی و سگ جنگی برزیلی.

همچنین اگر رفتار صاحب سگ باعث حمله سگ شود، مجازات‌ها بسیار شدیدتر می‌شود. اگر ثابت شود که حمله به دلیل غفلت یا بی‌ملاحظه‌گی مالک رخ داده، حداکثر مجازات ۲۲ هزار دلار و حتی دو سال زندان است. اگر سگ در فهرست خطرناک یا محدود شده باشد، این مبلغ می‌تواند به ۵۵ هزار دلار و چهار سال زندان افزایش یابد.

جدی‌ترین تخلف این است که مالک سگ، سگ را به حمله تشویق کند. در این صورت تا ۷۷ هزار دلار جریمه و پنج سال زندان در انتظار مالک سگ خواهد بود.

هر ایالت قوانین متفاوتی در مورد حملات سگ‌ها دارد. مثلا در ویکتوریا اگر سگی به شخصی حمله کند که جانش را به خطر بیندازد یا باعث مرگ او شود، اگر سگ خطرناک یا در فهرست محدود شده باشد، ممکن است صاحب سگ تا ۱۰ سال زندانی شود. یا مثلا اگر شخصی در استرالیای جنوبی سگ خود را به سمت کسی ببرد یا سگ را به حمله تحریک کند، ممکن است به دو سال زندان محکوم شود. استرالیای غربی هم قوانین مشابهی در مورد تحریک سگ به حمله دارد که منجر به مجازات تا ۱۰ هزار دلار و ۱۲ ماه زندان می‌شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه