وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اخبار » اولین محموله واکسن آسترازنکا به استرالیا رسید

تاریخ انتشار : 1399/12/11 - 3:48

اولین محموله واکسن آسترازنکا به استرالیا رسید

صدای استرالیا– اولین محموله واکسن کرونای آسترازنکا، امروز و پیش از اجرای سومین هفته واکسیناسیون گسترده، وارد خاک استرالیا شد. […]

اولین محموله واکسن آسترازنکا به استرالیا رسید

صدای استرالیا– اولین محموله واکسن کرونای آسترازنکا، امروز و پیش از اجرای سومین هفته واکسیناسیون گسترده، وارد خاک استرالیا شد.

پرواز هواپیمایی امارات که حامل این محموله بود، پیش از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در فرودگاه سیدنی به زمین نشست.

این محموله در مجموع شامل ۳۰۰ هزار دوز واکسن کروناست که اکنون برای اطمینان از تطابق آن با استانداردهای استرالیا، از سوی سازمان کالاهای دارویی تست خواهد شد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت: اکنون قادر خواهیم بود، واکسیناسیون را برای گروه‌های دارای اولویت، شامل افرادی که بیشتر آسیب‌پذیرند، کارکنان خط مقدم مرزی و بهداشتی گسترش دهیم.

وی افزود: با آغاز عرضه عمومی از هشتم مارس، به شرطی که روند دقیق آزمایش‌های سازمان کالاهای دارویی طی شود، اکثر استرالیایی‌ها واکسن دانشگاه آکسفورد/آسترازنکا را دریافت خواهند کرد.

موریسون گفت: استرالیا در موقعیت یگانه‌ای است؛ زیرا امکان تولید این واکسن را در داخل کشور خواهیم داشت و هر فرد استرالیایی که بخواهد واکسینه شود، همین امسال واکسن را دریافت خواهد کرد.

استرالیا ۵۳٫۸ میلیون دوز واکسن آسترازنکا را خریداری کرده که این علاوه بر ۲۰ میلیون واکسن خریداری شده از فایزر است.

در مجموع ۵۰ میلیون دوز از واکسن آسترازنکای خریداری شده، در داخل استرالیا تولید خواهد شد.

این واکسن باید در دو دوز با فاصله ۱۲ هفته از یکدیگر، تزریق شود.

گرگ هانت، وزیر بهداشت گفت: با آغاز واکسیناسیون، ابتدا افراد گروه‌های اولویت دار که نیازمند حفاظت حداکثری هستند، واکسن را دریافت می‌کند. این گروه‌ها شامل ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان و معلولان، کارکنان خط مقدم نظام سلامت و کارکنان مرزی و قرنطینه می‌شوند.

هانت همچنین با انتقاد از طرفداران تئوری توطئه ضد واکسن، گفت که این افراد اختلالی در روند رو به گسترش عرضه واکسن ایجاد نمی‌کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه