وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » اولویت‌های اداره مالیات که در اظهارنامه مالیاتی امسال باید مراقب آنها باشید

تاریخ انتشار : 1401/03/14 - 6:58

اولویت‌های اداره مالیات که در اظهارنامه مالیاتی امسال باید مراقب آنها باشید

صدای استرالیا – با نزدیک شدن به پایان سال مالی، اداره مالیات استرالیا چهار بخش اصلی را که امسال بر روی آنها تمرکز می‌کند اعلام کرد.


صدای استرالیا – با نزدیک شدن به پایان سال مالی، اداره مالیات استرالیا چهار بخش اصلی را که امسال بر روی آنها تمرکز می‌کند اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه اداره مالیات استرالیا، بخش‌های اصلی به شرح زیر هستند:

۱- ثبت و نگهداری مدارک

۲- هزینه‌های مربوط به کار

۳- درآمد اجاره املاک و کسورات

۴- سود سرمایه از دارایی‌های کریپتو، املاک و سهام

تیم لوه،  دستیار کمیسر اداره مالیات استرالیا گفت: اداره مالیات استرالیا حوزه‌های مشکل‌داری را هدف قرار می‌دهد که افراد در آنها اشتباه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهم است که در ادعاهای خود تجدیدنظر و اطمینان حاصل کنید که می‌توانید سه قانون طلایی را به شرح زیر رعایت کنید:

۱- شما باید خودتان پول را خرج کرده باشید و این پول یه شما بازگردانده نشده باشد.

۲- اگر هزینه برای ترکیبی از تولید درآمد و مصرف خصوصی باشد، فقط می‌توانید بخشی را که مربوط به تولید درآمد است، ادعا کنید.

۳- برای اثبات ادعای خود باید مدارک لازم را داشته باشید.

ثبت و نگهداری مدارک

می‌دانیم که هنوز چند هفته تا زمان مالیات باقی مانده است اما اگر شروع به سازماندهی مدارک درآمد و کسوراتی که در طول سال آنها را نگه داشته‌اید کنید، این کار به شما تضمین می‌دهد که فرآیند مالیاتی راحت‌تر و شفاف‌تری داشته باشید و مطمئن باشید کسوراتی را که حق دارید، ادعا می‌کنید. اداره مالیات استرالیا با افرادی که عمدا سعی در افزایش بازپرداخت یا جعل سوابق دارند یا نمی‌توانند ادعای خود را اثبات کنند، برخورد قاطعانه‌ای را انجام خواهد داد.

درست ارائه کنید، جای نگرانی نیست

اغلب اشتباهات زیادی را در ماه جولای می‌بینیم زیرا مردم برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود عجله می‌کنند و فراموش می‌کنند که سود بانک‌ها، درآمد سود سهام، پرداخت‌های سایر سازمان‌های دولتی و بیمه‌های سلامت خصوصی را لحاظ کنند. برای اکثر افراد، این اطلاعات به طور خودکار در اظهارنامه مالیاتی آنها تا پایان ماه جولای تکمیل می‌شود. این باعث می‌شود روند اظهارنامه مالیاتی راحت‌تر شود، در زمان شما صرفه‌جویی شود و اظهارنامه مالیاتی شما به درستی انجام شود. اگر می‌خواهید زودتر ارائه دهید، باید زمان بیشتری را صرف اضافه کردن دستی تمام درآمد خود کنید.

هزینه‌های مربوط به کار

لوه گفت: محیط کاری برخی از مردم از زمان شروع پاندمی، ترکیبی شده است و در سال گذشته از هر سه استرالیایی، یک نفر در اظهارنامه مالیاتی خود ادعای کار کردن از هزینه‌های خانه را داشت. اگر از خانه به کار خود ادامه داده‌اید، انتظار کاهش مشابه در هزینه‌های خودرو، پوشاک و سایر هزینه‌های مربوط به کار از قبیل پارکینگ و عوارض را داریم.

درآمد اجاره و کسورات

اگر صاحب ملک اجاره‌ای هستید، مطمئن شوید تمام درآمدی را که از اجاره دریافت کرده‌اید، در اظهارنامه مالیاتی لحاظ کرده‌اید از جمله ترتیبات اجاره کوتاه‌مدت، پرداخت‌های بیمه و پول اوراق اجاره که نگه داشته‌اید.

لوه گفت: می‌دانیم که بسیاری از صاحبان املاک اجاره‌ای از نماینده مالیاتی ثبت شده برای کمک به امور مالیاتی خود استفاده می‌کنند. شما را تشویق می‌کنم که سوابق خوبی داشته باشید درحالی‌که همه درآمدهای اجاره و کسورات باید به صورت دستی وارد شوند. می‌توانید از نماینده مالیاتی ثبت شده خود کمک بخواهید. اگر متوجه مغایرت شویم، ممکن است روند بازپرداخت شما را به تعویق بیندازیم و با شما یا نماینده مالیاتی ثبت ‌شده شما تماس بگیریم تا اظهارنامه شما را اصلاح کنیم. ما همچنین می‌توانیم برای هر ادعایی که پس از اطلاع از مسائل ناشی از ارزیابی مطرح می‌کنید، اسناد پشتیبان درخواست کنیم.

سود سرمایه از دارایی‌های کریپتو، دارایی و سهام

اگر دارایی‌هایی مانند املاک، سهام، یا دارایی کریپتو از جمله توکن‌های غیرمثلی (NFTs) را در این سال مالی داشته باشید، باید سود سرمایه یا زیان سرمایه را محاسبه کرده و در اظهارنامه مالیاتی خود ثبت کنید. به طور کلی، سود سرمایه یا از دست دادن سرمایه تفاوت بین آنچه یک دارایی برای شما هزینه دارد و آنچه در هنگام واگذاری آن دریافت می‌کنید، است. لوه گفت: کریپتو یک نوع دارایی محبوب است و انتظار داریم در سال جاری شاهد افزایش سرمایه یا زیان سرمایه در اظهارنامه مالیاتی باشیم. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید ضررهای کریپتو را با حقوق و دستمزد خود جبران کنید. از طریق فرآیندهای جمع‌آوری داده‌ها، می‌دانیم بسیاری از استرالیایی‌ها در حال خرید، فروش یا مبادله سکه‌ها و دارایی‌های دیجیتال هستند بنابراین مهم است که مردم بفهمند این موضوع برای تعهدات مالیاتی آنها چه معنایی دارد.

منبع: اداره مالیات استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه