وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » استرالیا در آستانه بحران گازی

تاریخ انتشار : 1401/03/14 - 6:07

استرالیا در آستانه بحران گازی

صدای استرالیا- وزیر انرژی استرالیا هشدار داد که این کشور در آستانه بحران گازی قرار دارد؛ بحرانی که به این زودی‌ها برطرف نمی‌شود.


صدای استرالیا- وزیر انرژی استرالیا هشدار داد که این کشور در آستانه بحران گازی قرار دارد؛ بحرانی که به این زودی‌ها برطرف نمی‌شود.

کریس بوون، وزیر جدید تغییرات اقلیمی و انرژی استرالیا، همه گزینه‌ها را برای مقابله با هزینه‌های فزاینده گاز و برق، از جمله طرح بحث‌برانگیز «ماشه گاز»محتمل دانست.

وی در نخستین کنفرانس خبری خود به مشترکان گاز در کشور قول داد که اقدام لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

گروه‌هایی مانند اتحادیه تولیدکنندگان استرالیا از دولت خواسته‌اند که به منظور پایین آوردن قیمت، طرح «ماشه گاز» را اجرا کند.

«ماشه گاز» یا همان مکانسیم داخلی امنیت گاز استرالیا، در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و به دولت اجازه می‌دهد که در زمان‌هایی که کمبود گاز پیش‌بینی می‌شود، صادرات گاز را به نفع مصرف داخلی محدود کند.

در همین‌ حال اپراتور بازار انرژی استرالیا، طرح ضمانت تامین گاز را به اجرا گذاشته است که بر اساس آن،  در همکاری با رگولاتور انرژی کشور، تامین گاز مورد نیاز برای اوج مصرف تضمین می‌شود.

همچنین به دنبال افزایش قیمت عمده فروشی، برخی ایالت‌ها سقف ۴۰ دلاری در هر گیگاژول را برای قیمت گاز تعیین کرده‌اند.

بوون گفت که تصمیم‌گیری برای فعال کردن «ماشه گاز» بر عهده وزیر منابع است؛ اما به هر حال، اتخاذ این تصمیم نیز اثری فوری بر بازار نخواهد داشت. بنابراین از این پیشنهاد نمی‌توان برای حل بحران استفاده کرد.

شدت گرفتن سرما در جنوب شرق استرالیا و آتش‌سوزی هفته گذشته در یکی از پالایشگاه‌های تامین‌گاز از عوامل مهم رشد ناگهانی قیمت‌ها عنوان می‌شود.

این در حالی است که پیش از آن نیز، افزایش تقاضای جهانی به دلیل حذف روسیه از بازارهای گاز و زغال‌سنگ، قیمت‌ها را افزایش داده بود.

مشکلات به وجود آمده در برخی از معادن زغال‌سنگ استرالیا نیز بر وخامت شرایط افزوده است.

بوون گفت: بازار انرژی استرالیا با یک توفان کامل روبه‌روست.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه