وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » انتظار طولانی‌مدت استرالیایی‌ها برای انجام جراحی‌های انتخابی

تاریخ انتشار : 1401/01/07 - 9:11

انتظار طولانی‌مدت استرالیایی‌ها برای انجام جراحی‌های انتخابی

صدای استرالیا- زمان انتظار در بخش‌های اورژانس و لیست انتظار عمل‌های جراحی انتخابی، بر اثر فشار وارد شده توسط همه‌گیری کرونا به سیستم درمانی استرالیا، با افزایش قابل ملاحظه‌ای رو‌به‌رو شده است.


صدای استرالیا- زمان انتظار در بخش‌های اورژانس و لیست انتظار عمل‌های جراحی انتخابی، بر اثر فشار وارد شده توسط همه‌گیری کرونا به سیستم درمانی استرالیا، با افزایش قابل ملاحظه‌ای رو‌به‌رو شده است.

گزارش سالانه سیستم بهداشت عمومی اتحادیه پزشکی استرالیا طولانی‌ترین زمان‌های انتظار در هر کدام از ایالات و صدمات همه‌گیری روی سیستم درمانی را تشریح کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که ۷۵۴هزار نفر در انتظار عمل هستند و نسبت افرادی که بیش از یک سال منتظر انجام عمل جراحی می‌مانند، سه‌برابر شده است.

دکتر عمر خورشید، رییس این اتحادیه با بیان اینکه سیستم درمانی استرالیا تحت فشار شدیدی است، گفت: استرالیا نیازمند برنامه‌ای فوری برای ترمیم سیستم بیمارستان‌های عمومی است. ما نیازمند بودجه مناسب برای تسریع در عمل‌های جراحی انتخابی و ایجاد ظرفیت کافی برای پاسخگویی به نیازهای روبه‌فرونی جامعه هستیم.

یکی از نگرانی‌های کلیدی در این زمینه، وجود «لیست‌انتظارهای نامشهود» است؛ یعنی افرادی که به عنوان بیماران سرپایی، در انتظار ویزیت شدن از سوی یک متخصص در بیمارستان‌های عمومی هستند.

بر اساس این گزارش، طولانی‌ترین زمان‌های انتظار برای عمل‌های جراحی انتخابی غیر فوری، در ویکتوریا  دیده می‌شود که دلیل آن نیز محدودیت‌های اعمال شده به این بخش در دوره شیوع اومیکرون است.

در ویکتوریا فقط ۶۲ درصد از بیماران دسته دو (افرادی که نیاز به انجام جراحی در مدت ۹۰ روز دارند) می‌توانند عمل جراحی انتخابی خود را انجام دهند.

تاسمانی نیز زمانی انتظاری طولانی برای جراحی‌های انتخابی دارد. در این ایالت، هم اکنون بیش از ۵۹ هزار بیمار در انتظار ویزیت شدن از سوی متخصص در سیستم درمان عمومی هستند. برخی از این بیماران با داشتن ارجاع فوری ۸۰۰ روز منتظر ویزیت از سوی یک جراح مغز و اعصاب بوده‌اند. در تاسمانی فقط ۳۶ درصد از بیماران دسته دو، در مدت حداکثر ۹۰ روزه موفق به جراحی شده‌اند.

بهترین آمار در زمینه انجام عمل‌های جراحی انتخابی نیز به نیوساوت‌ولز تعلق دارد. بیش از ۸۷ درصد بیماران در این ایالت، در مدت ۹۰ روزه، زیر تیغ جراحی رفته‌اند.

جراحی انتخابی (Elective surgery) به آن دسته از عمل‌های جراحی گفته می‌شود که از پیش برای آن زمان تعیین می‌شود؛ زیرا مشمول وضعیت‌های اورژانس پزشکی نیست.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه