وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » انتشار تصویری از تماس هواپیمای استرالیایی با کشتی جاسوسی چین

تاریخ انتشار : 1402/05/02 - 5:56

انتشار تصویری از تماس هواپیمای استرالیایی با کشتی جاسوسی چین

صدای استرالیا– تصویری هوایی که به دست شبکه خبری ABC رسیده، یک هواپیمای RAAF P-8 Poseidon را نشان می‌دهد که […]

انتشار تصویری از تماس هواپیمای استرالیایی با کشتی جاسوسی چین

صدای استرالیا– تصویری هوایی که به دست شبکه خبری ABC رسیده، یک هواپیمای RAAF P-8 Poseidon را نشان می‌دهد که برفراز کشتی تجسسی چینی که هفته گذشته به سوی استرالیا می‌آمد، در حال پرواز است.

تصویر کشتی اطلاعاتی کلاس دانگ دیائو (AGI) چین توسط یک هواپیمای نظامی دیگر استرالیایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در دریای مرجان گرفته شده است.

گفته می‌شود این کشتی چینی به نام ناوگان ۷۹۳ که حامل پرسنل نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین بود، روز یکشنبه در نزدیکی سواحل کوئینزلند بوده و احتمالا تا جنوب خلیج شول‌واتر آمده و سعی داشته اطلاعات حساس مربوط به رزمایش طلسم شمشیر را جمع‌آوری کند.

سپهبد گرگ بیلتون، رئیس ستاد مشترک نیروی دفاعی استرالیا گفت که صبح پنجشنبه یک هواپیمای تجسسی P-8 را برای برقراری تماس با کشتی چینی اعزام کرده است.

وی افزود: هواپیمای ما موقعیت کشتی تجسسی چینی شناسایی کرد، طبق معمول تعاملات عادی در آب‌های بین‌المللی به آنها سلام کرد و پاسخ مودبانه‌ای دریافت کرد. 

ژنرال بیلتون گفت که ممکن بود کشتی چین بخواهد از موقعیت خود در میانه کوئینزلند به شمالی‌ترین نقطه استرالیا تغییر دهد، اما بعید به نظر می‌رسید. رسیدن از نقطه کنونی تا داروین بین ۴ تا ۶ روز طول می‌کشد؛ بنابراین فکر می‌کنم در همین نقطه بماند و فعالیت‌هایی را که در ساحل شرقی انجام می‌شود، زیر نظر بگیرد.

وی افزود که پیش‌بینی می‌شود این کشتی جاسوسی با فناوری پیشرفته، در خارج از آب‌های سرزمینی استرالیا بماند و از همان‌جا رزمایش را زیر نظر داشته باشد.

ژنرال بیلتون درباره اینکه آیا زیردریایی‌های استرالیایی یا آمریکایی نیز برای تجسس از کشتی چینی مستقر شده‌اند یا نه، حاضر به اظهار نظر نشد.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه