وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » امداد اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ در استرالیا و نیوزیلند فعال شد

تاریخ انتشار : 1402/02/25 - 12:24

امداد اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ در استرالیا و نیوزیلند فعال شد

صدای استرالیا– ویژگی جدید دستگاه‌های آیفون ۱۴ اپل با نام «امداد اضطراری از طریق ماهواره‌» در استرالیا و نیوزیلند فعال […]

امداد اضطراری ماهواره‌ای آيفون 14 در استرالیا و نیوزیلند فعال شد

صدای استرالیا– ویژگی جدید دستگاه‌های آیفون ۱۴ اپل با نام «امداد اضطراری از طریق ماهواره‌» در استرالیا و نیوزیلند فعال شده که می‌تواند زندگی افراد را در دورافتاده‌ترین مناطق نجات دهد.

ویژگی امداد اضطراری از طریق ماهواره‌ (Emergency SOS via Satellite) سپتامبر گذشته در جریان عرضه آیفون ۱۴ معرفی شد و چندین ماه است که در ایالات متحده در دسترس بوده است.

اپل امروز راه اندازی این سرویس ماهواره‌ای را در استرالیا اعلام کرد. این سرویس افراد گمشده، مجروح یا گرفتار شده را که دسترسی به شبکه موبایل یا وای‌وای ندارند، به خدمات اورژانس مرتبط می‌کند.

این سرویس به دلیل نیاز به سخت‌افزار خاص، فقط در دستگاه‌های خانواده آیفون ۱۴ عرضه شده است.

در حال حاضر، کاربران در هر سه شبکه اصلی مخابراتی می‌توانند در مواقع اضطراری به شماره تلفن سه صفر دسترسی داشته باشند، اما در دو سوم خاک استرالیا که تحت پوشش تلفن همراه قرار ندارد، ارتباطات ماهواره‌ای تنها گزینه ممکن است.

تا به حال، این امر مستلزم خرید یک گوشی اختصاصی و یک برنامه تلفن ماهواره‌ای بود و چیزی که بسیاری از کوهنوردان یا صحرانوردان از آن استفاده می‌کردند.

آیفون ۱۴ برای شروع فرایند تماس ماهواره‌ای چند سوال ساده را برای بررسی وضعیت شما مطرح می‌کند: آیا آسیب دیده‌اید؟ آیا آتش‌سوزی رخ داده؟ آیا جرمی اتفاق افتاده است؟

سپس سوالات تکمیلی مطرح می‌شود؛ از جمله اینکه کجا هستید و چه کسانی درگیر ماجرا هستند. بلافاصله پس از این سوالات، کاربر به یک رشته پیام متنی SOS اضطراری منتقل می‌شود.

تیم‌های واکنش اضطراری این پیام‌ها را دریافت می‌کنند و پس از بررسی مکان دقیق و جزییات حادثه، سوالات کوتاه بعدی برای شما ارسال می‌شود.

در این حالت یک رابط کاربری جدید به نمایش درمی‌آید که شما را راهنمایی می‌کند تا تلفن خود را در جهت ماهواره‌ها بچرخانید تا اطمینان حاصل شود که اتصال داده برای ارسال از طریق پیام‌ کوتاه برقرار است.

البته در این حالت امکان برقراری تماس وجود ندارد و صرفا پیام کوتاه ارسال می‌شود.

همچنین از شما پرسیده می شود که آیا می‌خواهید وضعیت را با مخاطبین اضطراری خود (که در شناسه پزشکی شما در آیفون ذکر شده است) به اشتراک بگذارید.

خارج از موقعیت‌های اضطراری، نمی‌توان با استفاده از ویژگی ماهواره به کسی پیام داد یا تماس گرفت، اما می‌توان از برنامه Find My برای به‌روزرسانی مکان فعلی استفاده کرد.

این فرآیند به‌روزرسانی موقعیت مکانی، برای بستگان و دوستان کسانی که در در حال کوهنوردی یا صحراگردی هستند، امکان می‌دهد که با استفاده ازسرویس Find My موقعیت مکانی فرد را بررسی کنند. به‌روزرسانی‌ موقعیت مکانی را می‌توان به صورت دستی هر ۱۵ دقیقه یک بار یا بیشتر انجام داد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه