وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » افزایش ۲۰ درصدی تعداد افراد غرق شده در استرالیا؛ باز هم پای کرونا در میان است

تاریخ انتشار : 1400/06/18 - 4:59

افزایش ۲۰ درصدی تعداد افراد غرق شده در استرالیا؛ باز هم پای کرونا در میان است

صدای استرالیا- مرگ به دلیل غرق شدن در استرالیا، سال گذشته به طور هشداردهنده‌ای افزایش یافته و جالب اینکه یکی […]

افزایش 20 درصدی تعداد افراد غرق شده در استرالیا؛ باز هم پای کرونا در میان است

صدای استرالیا- مرگ به دلیل غرق شدن در استرالیا، سال گذشته به طور هشداردهنده‌ای افزایش یافته و جالب اینکه یکی از دلایل اصلی آن، قرنطینه‌های کووید-۱۹ عنوان شده است.

بنا بر گزارش سازمان غریق نجات سلطنتی، در ۱۲ ماه گذشته در تمامی ساحل‌ها، آبراه‌ها و استخرهای استرالیا ۲۹۴ نفر غرق شده‌اند که نسبت به سال ماقبل ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش بیان می‌دارد که به دلیل همه‌گیری، مردم به دنبال آبراه‌های دور افتاده‌تر و خالی از جمعیت می‌گردند، در ساعات خارج از گشت و نظارت غریق نجات‌ها شنا می‌کنند و به ساحل‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌های دور افتاده و بی استفاده می‌روند.

همچنین قرنطینه موجب شده که کودکان نتوانند سر کلاس‌های شنا حاضر شوند و دسترسی به استخر نیز برای افراد کاهش یافته و این مساله به افت اعتماد به نفس در آب انجامیده است.

۸۰ درصد از آمار فوتی‌ها بر اثر غرق شدن مربوط به مردان است. مصرف الکل و مواد مخدر، رفتارهای مخاطره آمیز و اطمینان بیش از حد به توانایی در شنا نیز از جمله دلایل مطرح شده است.

۱۷ درصد کل آمار غرق شدن مربوط به افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله است که از همه گروه‌های سنی بیشتر است. همچنین آمار نجات افراد در سواحل ۱۵۰ درصد بیش از حد متوسط گزارش شده است.

آمار مرگ کودکان به دلیل غرق شدن نیز ۲۵ مورد بود که نسبت به سال ماقبل ۱۰۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: ۹ نیوز

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه