وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » افزایش ۲۸ درصدی موارد کووید در استرالیا/تاکید مقامات بر تزریق واکسن تقویتی

تاریخ انتشار : 1402/03/15 - 8:54

افزایش ۲۸ درصدی موارد کووید در استرالیا/تاکید مقامات بر تزریق واکسن تقویتی

صدای استرالیا - همزمان با کاهش آمار واکسیناسیون پیش از آغاز فصل زمستان، پیش‌بینی می‌شود که میلیون‌ها استرالیایی در طول موج پنجم ویروس کرونا در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار بگیرند.


صدای استرالیا – همزمان با کاهش آمار واکسیناسیون پیش از آغاز فصل زمستان، پیش‌بینی می‌شود که میلیون‌ها استرالیایی در طول موج پنجم ویروس کرونا در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار بگیرند.

براساس آخرین آمارهای بهداشتی، ۱۶.۶ میلیون استرالیایی بیش از شش ماه است که دوز تقویتی واکسن کووید-۱۹ را تزریق نکرده‌اند و در همین حال موارد ابتلا به این بیماری در ماه گذشته، ۲۸ درصد افزایش یافت.

تخمین زده می‌شود تعداد افرادی که واکسینه می‌شوند طی سه هفته گذشته تا ۱۰ هزار نفر در هفته کاهش یافته که این وضعیت مقام‌های بهداشتی را در آستانه آغاز ماه‌های سردتر سال نگران کرده است.

در هفته منتهی به ۲ ژوئن، ۳۷ هزار و ۴۴۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در استرالیا ثبت شد که اکثر موارد مربوط به نیو ساوت ولز و ویکتوریا بود. در این مدت، نیو ساوت ولز با ۱۳ هزار و ۴۸۰ نفر مبتلا، بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا را ثبت کرد.

در سال جاری تاکنون بیش از ۵۵۷ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۲۶۰۰ مرگ ناشی از این بیماری در استرالیا گزارش شده است.

دکتر کری چنت مقام ارشد بهداشتی نیو ساوت ولز تاکید کرد که افراد دارای علائم باید در خانه بمانند تا از انتشار ویروس جلوگیری کنند.

در همین حال و در آستانه شروع فصل زمستان مقام‌های بهداشتی هشدارها درباره اهمیت واکسیناسیون آنفلوآنزا و کووید را افزایش داده‌اند.

رایان پارک وزیر بهداشت نیو ساوت ولز گفت: مردم باید بفهمند که کووید هنوز در حال انتشار است و کووید هنوز در جامعه ما وجود دارد.

شش گام کلیدی برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ به شرح زیر هستند:

– ماسک بزنید.
– واکسن تقویتی کووید-۱۹ را تزریق کنید.
– تهیه هوا را جدی بگیرید.
– در صورت بروز علائم، آزمایش دهید.
– در صورت مثبت بودن تست، در خانه بمانید.
– با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: news


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه