وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » ۴ فیلم سینمای ایران در جشنواره سیدنی

تاریخ انتشار : 1402/03/15 - 13:06

۴ فیلم سینمای ایران در جشنواره سیدنی

صدای استرالیا– هفتادمین جشنواره بین‌المللی سیدنی در استرالیا، چهار فیلم بلند از سینماگران شناخته شده ایرانی را در برنامه نمایش […]

۴ فیلم سینمای ایران در جشنواره سیدنی

صدای استرالیاهفتادمین جشنواره بین‌المللی سیدنی در استرالیا، چهار فیلم بلند از سینماگران شناخته شده ایرانی را در برنامه نمایش خود قرار داد.

در جشنواره امسال فیلم سیدنی فیلم‌های «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی، «تفریق» از مانی حقیقی، «شب داخلی دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند و «خرس نیست» از جعفر پناهی در بخش ویژه فیلم‌های بلند (Features) به نمایش گذاشته خواهند شد.

در توصیف این بخش از جشنواره سیدنی آمده است: «داستان‌های جذاب داستان نویسان بزرگ سینمایی را کشف کنید. برندگان جوایز معتبرترین جشنواره های جهان را در کنار آثار جدیدی که شایسته شناخته شدن هستند، ببینید».

همه این آثار پیش از این در جشنواره‌های مهم سینمایی رونمایی شده‌اند. «جنگ جهانی سوم» پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور موفقی داشت.

همچنین در فهرست فیلم‌های جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ قرار گرفت و اخیرا هم سه جایزه اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان دریافت کرد. این فیلم اخیرا از سی و هفتمین جشنواره فیلم فریبورگ سوییس نیز جایزه ویژه هیات داوران مسابقه اصلی و نیز تقدیرنامه هیات داوران جوان را کسب کرد و بهترین فیلم جشنواره استانبول ترکیه نیز شده است.

این فیلم پس از اولین حضور جهانی خود در بخش اصلی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، نمایش خود را در جشنواره‌های تورنتو، بوسان، هامبورگ، آسیاپاسفیک، سائوپائولو، لیسبون، گوتنبرگ، اوراسیا، ژنو و … ادامه داد تا سال آینده به اکران جهانی درآید.

«شب داخلی دیوار» نیز نخستین نمایش جهانی خود را در هفتاد و نهمین دوره جشنواره ونیز در بخش مسابقه اصلی تجربه کرد و در ادامه نیز در چندین جشنواره از جمله تورنتو کانادا، هامبورگ در آلمان، جشنواره بوسان کره جنوبی و جشنواره بین‌المللی چنای در کشور هند حضور داشته است.

نوید محمدزاده برای نقش‌آفرینی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم اوراسیا در کشور قزاقستان شد. این فیلم برنده جایزه بزرگ جشنواره حقوق بشر ژنو در کشور سوئیس نیز شده است.

«تفریق» نیز محصول مشترک ایران و فرانسه است و توسط مرکز ملی سینما و تصویر متحرک فرانسه پشتیبانی می‌شود. این فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و در بخش رقابتی پلتفرم تجربه کرد.

«خرس نیست» هم برای نخستین بار در بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد و برندهٔ جایزه ویژه هیات داوران این رویداد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط به سایت این جشنواره مراجعه بفرمایید.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , جشن ها و رویدادها , فرهنگی
ارسال دیدگاه