وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » استرالیا ۲۸۰ میلیون دلار به کشورهای منطقه پاسفیک کمک‌های بهداشتی می‌کند

تاریخ انتشار : 1399/03/10 - 21:05

استرالیا ۲۸۰ میلیون دلار به کشورهای منطقه پاسفیک کمک‌های بهداشتی می‌کند

صدای استرالیا- مقام‌های عالی در استرالیا اعلام کردند که درسال جاری میلادی مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار به کشورهای همسایه وکوچک خود در منطقه هند-پاسفیک کمک‌های بهداشتی ارائه می‌کند تا منطقه اطراف این کشور که در خطر گسترش شیوع کروناست قادر به مقابله با این ویروس باشد.

استرالیا ۲۸۰ میلیون دلار به کشورهای منطقه پاسفیک کمک‌های بهداشتی می‌کند

صدای استرالیا– مقام‌های عالی در استرالیا اعلام کردند که درسال جاری میلادی مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار به کشورهای همسایه وکوچک خود در منطقه هند-پاسفیک کمک‌های بهداشتی ارائه می‌کند تا منطقه اطراف این کشور که در خطر گسترش شیوع کروناست قادر به مقابله با این ویروس باشد.

به گزارش روز شنبه شبکه‌های خبری در استرالیا، آلکس هاوک وزیر توسعه بین الملل و منطقه پاسفیک استرالیا در این زمینه به رسانه‌ها گفت: کشورهای اندونزی و تیمور لسته درمرکز ارائه این کمک‌های بهداشتی هستند. به گفته وی استرالیا امیدوار است با تمرکز مجدد در مورد کمک‌های بین‌المللی در زمینه امنیت بهداشت در منطقه هند- پاسفیک، خطر شیوع کرونا دراین بخش از جهان را کاهش دهد.

طبق گزارش دولت استرالیا، کشورهای جزیره‌ای در منطقه پاسفیک مرزهای خود را به منظور کاهش و مقابله با موج اول شیوع کرونا بستند اما با خاموش شدن صنعت گردشگری که یکی از مهمترین پایه‌های اقتصاد این کشورها و منابع  اصلی درآمدی آن‌هاست با شوک‌های اقتصادی روبه رو شده و ازاین رو دچار مشکلات نقدینگی هستند.

دراین گزارش تاکید شده است: استرالیا حمایت مالی مستقیم از کشورهای جزیره‌ای در اقیانوس آرام را برای تأمین بودجه، آن‌ها ارائه می‌دهد.

ماریس پین  وزیر امور خارجه استرالیا در این زمینه  هشدار داده است: رشد  و ثبات اقتصادی در بخش هند و اقیانوسیه، که ده‌ها سال است که از رونق و امنیت استرالیا حمایت می‌کند، در معرض خطر است.

به گفته وی استرالیا در بودجه سالانه خود ۴ دلار کمک‌های بین المللی به کشورهای خارجی و به ویژه همسسایگان خود را در نظر گرفته است.

مقامات استرالیا به جزایر اقیانوس آرام کمک می‌کنند تا مراکز قرنطینه‌ای و برنامه ردیابی مرتبط با کرونا ویروس ایجاد کنند، که به عنوان اقدامات اساسی این کشورها برای رفع مشکلات ناشی از کاهش گردشگری در منطقه محسوب می‌شود.

بانک جهانی برآورد کرده است که امسال ۶۰ میلیون نفر به دلیل شیوع کرونا و زیان بار بودن اقتصاد کشورها در فقر شدید تحت فشار قرار گیرند.

منابع خبری می‌گویند این اقدام پس از آن انجام شد که چین اعلام کرد به کشورهای منطقه پاسفیک برای مقابله با کرونا کمک خواهد کرد و اقدام کانبرا در جهت مقابله با پکن در منطقه‌ای است که استرالیا آن را حیات خلوت خود می‌داند.

منبع: ایرانا


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه