وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » احتمال تمدید زمان طرح کمک به حفظ مشاغل

تاریخ انتشار : 1399/03/10 - 12:48

احتمال تمدید زمان طرح کمک به حفظ مشاغل

صدای استرالیا - وزیر کشور استرالیا اعلام کرد ممکن است طرح اعطای کمک هزینه حفظ مشاغل به صاحبان کسب و کارها پس از ماه سپتامبر نیز ادامه یابد.


صدای استرالیا – وزیر کشور استرالیا اعلام کرد ممکن است طرح اعطای کمک هزینه حفظ مشاغل به صاحبان کسب و کارها پس از ماه سپتامبر نیز ادامه یابد.

پیتر داتون این احتمال را داد تا بودجه کمک هزینه حفظ مشاغل پس از پایان زمان تعیین شده در ماه سپتامبر، تمدید شود.

وی با اعلام اینکه دولت فدرال از ظرفیت کافی برای کمک به بهبود شرایط استرالیایی‌ها از این همه‌گیری فلج‌کننده را دارد، گفت: ما انعطاف‌پذیریم و به دنبال راهکارهایی برای کمک به کسب وکارها هستیم.

جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه‌داری استرالیا اما نسبت به موضوع تمدید کمک هزینه‌ها محافظه‌کارانه‌تر سخن گفت و به گفتن نیاز چندین بخش اقتصادی با روند بهبود کندتر به حمایت بیشتر اکتفا کرد.

دولت فدرال در ابتدا ۱۳۰ میلیارد دلار را به اجرای طرح کمک هزینه حفظ مشاغل اختصاص داد تا کارگران بتوانند هر دو هفته یکبار ۱۵۰۰ دلار حقوق دریافت کنند. اما دولت تعداد کسب و کارهایی که برای دریافت کمک هزینه ثبت نام می‌کردند را دست بالا محاسبه کرده بود و در نتیجه ۶۰ میلیارد کمتر از حد انتظار در این طرح هزینه شد.

اینطور به نظر می‌آید وزارت خزانه‌داری بیشتر تمایل دارد به جای افزایش پرداخت به کارگرانی که فرصت استفاده از این کمک هزینه را از دست داده‌اند و یا به جای تمدید طرح ۶ ماهه کمک به حفظ مشاغل، قصد دارد مبلغ خرج نشده را به طرح‌های ابتکاری بخش‌های خاص از جمله توریسم و مسکن تزریق کند. این درحالی است که فیلیپ لو، مدیر بانک مرکزی استرالیا به تازگی در کمیته پارلمانی نسبت به قطع زودهنگام کمک هزینه حفظ مشاغل هشدار داده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه