وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » استرالیا گران‌ترین گذرنامه جهان را دارد

تاریخ انتشار : 1402/02/29 - 3:00

استرالیا گران‌ترین گذرنامه جهان را دارد

صدای استرالیا - اگرچه گذرنامه استرالیا با قدرتمندترین گذرنامه جهان چند پله‌ای فاصله دارد، اما از نظر قیمت گران‌ترین سند مسافرتی در جهان است.


صدای استرالیا – اگرچه گذرنامه استرالیا با قدرتمندترین گذرنامه جهان چند پله‌ای فاصله دارد، اما از نظر قیمت گران‌ترین سند مسافرتی در جهان است.

براساس تحقیقات جدید شرکت بیمه بین‌المللی ویلیام راسل، استرالیایی‌هایی که مایل به تمدید گذرنامه خود هستند باید ۳۲۵ دلار پرداخت کنند که ۶۰ دلار بیشتر از هزینه پاسپورت مکزیکی‌هاست (۲۴۰ دلار) که دومین پاسپورت گران‌قیمت جهان را دارند.

استرالیایی‌ها همچنین هشت برابر بیشتر از افرادی که در جمهوری چک زندگی می‌کنند برای گذرنامه خود پرداخت می‌کنند. هزینه گذرنامه برای مردم جمهوری چک ۴۰ دلار است که ارزان‌ترین در جهان است.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا از هزینه بالای گذرنامه این کشور دفاع کرده و گفته که مقایسه کردن هزینه گذرنامه استرالیا با سایر کشورها دشوار است چرا که هزینه‌های گذرنامه‌های خارجی به صورت متفاوتی محاسبه می‌شود.

سخنگوی این وزارتخانه گفت که گذرنامه استرالیا به عنوان یک سند مسافرتی با کیفیت بالا در سطح بین‌المللی مورد احترام است.

اما با وجود داشتن بالاترین هزینه در جهان، براساس آخرین شاخص هنلی پاسپورت، ۲۲ کشور گذرنامه قدرتمندتری نسبت به استرالیا دارند.

گذرنامه‌های کانادا و یونان به شهروندان این کشورها اجازه می‌دهد تا از همان مقدار سفر بدون ویزا به ۱۸۶ کشور جهان لذت ببرند اما هزینه بسیار کمتری به ترتیب معادل ۱۹۰ و ۱۵۰ دلار دارند.

گذرنامه ژاپن هم که برای ششمین سال پیاپی در رتبه اول این فهرست قرار گرفت، تنها ۱۷۰ دلار قیمت دارد.

منبع: news


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه