وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » استرالیا چگونه به جام جهانی راه پیدا می کند

تاریخ انتشار : 1401/01/09 - 7:59

استرالیا چگونه به جام جهانی راه پیدا می کند

صدای استرالیا– حریف استرالیا برای پلی آف امروز مشخص می شود؛ عراق و امارات رقابتی شانه به شانه برای رسیدن […]

استرالیا چگونه به جام جهانی راه پیدا می کند

صدای استرالیا– حریف استرالیا برای پلی آف امروز مشخص می شود؛ عراق و امارات رقابتی شانه به شانه برای رسیدن به این دیدار دارند.

سرنوشت چهار تیم صعود کننده به جام جهانی از قاره آسیا پس از برگزاری بازی های هفته نهم مشخص شد. ایران و کره جنوبی پیش از این حضورشان در قطر را قطعی کرده بودند و ژاپن و عربستان نیز هفته گذشته جشن صعود برگزار کردند.

به همراه قطر میزبان، تا کنون حضور پنج تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شده و احتمال اضافه شدن یک تیم دیگر از این قاره وجود دارد. استرالیا، امارات و عراق سه تیمی هستند که برای کسب این سهمیه امیدوار هستند.

دو پلی آف بین قاره ای در تاریخ های ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه تعیین کننده دو تیم صعود کننده به قطر خواهند بود؛ جایی که برنده دیدار تیم های سوم انتخابی آسیا با تیم پنجم امریکایی جنوبی دیدار می کند و تیم چهار کونکاکاف باید به مصاف تیم اول اقیانوسیه برود. این دو دیدار در قطر برگزار می شود.

 

 

امارات با ۹ امتیاز بالاتر از عراق در رده سوم حضور دارد. این تیم امروز بازی سختی مقابل کره جنوبی دارد. همزمان با این بازی، عراق هم با سوریه دیدار خواهد کرد. در صورتی که امارات بازی امروز را نبرد و عراق از سد سوریه بگذرد، جای تیم های سوم و چهارم عوض خواهد شد. به هر ترتیب برای تعیین تیم سوم گروه اول، برخلاف گروه دوم، باید تا لحظه آخر صبر کنیم. هر دو دیدار در امارات برگزار می شوند.

 

برنده دیدار استرالیا – (عراق/امارات) برای صعود به جام جهانی باید با تیم پنجم این گروه (انتخابی امریکای جنوبی) بازی کند. پرو، کلمبیا و شیلی تیم هایی هستند که برای این رتبه می جنگند.

استرالیا که با قبول شکست مقابل ژاپن از صعود مستقیم بازماند، با ۱۵ امتیاز و پیش از برگزاری بازی های هفته پایانی، حضورش در پلی آف را حتمی کرده است. حریف این تیم اما فردا مشخص خواهد شد. عراق هفته گذشته با یک گل امارات را شکست داد تا رقابت برای کسب رتبه سوم را در گروه اول به اوج برساند.

منبع: ورزش ۳


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه