وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » استرالیا بهترین مکان برای مشاهده یک حادثه کیهانی منحصر به فرد

تاریخ انتشار : 1398/02/18 - 14:21

استرالیا بهترین مکان برای مشاهده یک حادثه کیهانی منحصر به فرد

صدای استرالیا - در سال 2029 جهان شاهد یک حادثه کیهانی منحصر به فرد خواهد بود و آن عبور یک سیارک از نزدیک زمین است.

استرالیا بهترین مکان برای مشاهده یک حادثه کیهانی منحصر به فرد

صدای استرالیا – در سال ۲۰۲۹ جهان شاهد یک حادثه کیهانی منحصر به فرد خواهد بود و آن عبور یک سیارک از نزدیک زمین است.

در این میان خبر خوب برای مردم استرالیا آن است که می‌توانند حتی با چشم غیر مسلح (بدون استفاده از تلسکوپ و سایر تجهیزات) این حادثه تاریخی را مشاهده کنند چون استرالیا بهترین مکان در جهان برای مشاهده این رویداد کیهانی است.

سیارکی که قرار است در سال ۲۰۲۹ از نزدیک زمین عبور کند «آپوفیس» نام دارد و برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ اخترشناسان آمریکایی و استرالیایی موفق به مشاهده آن شده‌اند.

البته احتمال برخورد این سیاره به زمین در هنگام عبور از کنار آن بسیار کم است و به گفته کارشناسان احتمال وقوع این حادثه (برخورد آپوفیس به زمین) فقط ۲٫۷ درصد است.

بر اساس اعلام «پل چوداس» مدیر مرکز مطالعات اجرام نزدیک زمین ناسا، آپوفیس نماینده حدود دوهزار سیاره‌ای است که بطور بالقوه خطرناک محسوب می‌شوند. با مشاهده عبور آپوفیس از کنار زمین در سال ۲۰۲۹ می‌توانیم اطلاعات علمی مهمی بدست بیاوریم که ممکن است روزی برای حفاظت از زمین به کار بیایند.

گفته می‌شود که آپوفیس از فاصله ۳۱ هزار کیلومتری زمین عبور می‌کند و این فاصله به قدری نزدیک است که بسیاری از فضاپیماها در آن فاصله به دور سیاره می‌چرخند.

زمان عبور آپوفیس از فراز استرالیا در هنگام شب خواهد بود و این سیارک در آن زمان به راحتی توسط مردم استرالیا قابل رویت خواهد بود. مسیر حرکت این سیارک از فراز استرالیا از سواحل شرقی به سمت غرب خواهد بود و در آن زمان شبیه یک ستاره در حال حرکت دیده خوهد شد.

بر همین اساس در نشستی که در هفته جاری در واشنگتن تحت عنوان «کنفرانس دفاع سیاره ای ۲۰۱۹» برگزار شد برنامه‌هایی برای مشاهده این رویداد کیهانی ارائه گردید.

«مارین برزوویچ» دانشمند آزمایشگاه راداری جت پروپالژن ناسا در مورد این رویداد می‌گوید: عبور آپوفیس از نزدیک زمین در سال ۲۰۲۹ یک فرصت باور نکردنی برای علم خواهد بود. ما این واقعه را هم با تلسکوپ و هم با رادار زیر نظر خواهیم داشت. با نظارت از طریق رادار ممکن است که قادر به دیدن جزئیات فاصله‌ها باشیم.

منبع: شبکه تلویزیونی ۷ استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه