وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » مرگ ۱۰ نفر در استرالیای جنوبی همزمان با آغاز فصل آنفلوآنزا

تاریخ انتشار : 1398/02/19 - 10:15

مرگ ۱۰ نفر در استرالیای جنوبی همزمان با آغاز فصل آنفلوآنزا

صدای استرالیا - همزمان با آغاز فصل آنفلوآنزا در استرالیا، 10 نفر از ساکنان ایالت استرالیای جنوبی بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

مرگ 10 نفر در استرالیای جنوبی همزمان با آغاز فصل آنفلوآنزا

صدای استرالیا – همزمان با آغاز فصل آنفلوآنزا در استرالیا، ۱۰ نفر از ساکنان ایالت استرالیای جنوبی بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

در حالی که تعداد تائید شده افراد مبتلا به آنفلوآنزا در حدود ۱۱ هزار نفر اعلام شده ۱۰ نفر از ساکنان استرالیای جنوبی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات بهداشتی ایالت استرالیای جنوبی ابتلای این تعداد انسان به آنفلوآنزا را بی سابقه اعلام کرده‌اند.

استرالیای جنوبی بدترین آغاز را در فصل آنفلوآنزا داشته است بطوریکه ۱۰ نفر که از ۱۵ تا ۹۲ سال سن داشته‌اند بر اثر این بیماری جان باخته‌اند و شمار افراد مبتلا به این بیماری نیز تا تاریخ هفتم می ۱۰ هزار و ۶۳۶ نفر بوده در حالیکه در سال گذشته فقط یکهزار و ۳۱۶ نفر در استرالیای جنوبی به این بیماری مبتلا شده بودند.

همین امر (افزایش ابتلا به آنفلوآنزا) موجب شده تا مقامات بهداشتی و درمانی استرالیای جنوبی از مردم بخواهند تا برای زدن واکسن این بیماری اقدام کنند.

پروفسور «پدی فیلیپس» رئیس بهداشت عمومی و عالی‌ترین مقام پزشکی در اداره بهداشت استرالیای جنوبی اعلام کرده است که مردم با توجه به مرگ افراد به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا، باید پیام صادر شده را جدی بگیرند.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۸ فقط ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا گرفتار مرگ شده بوده‌اند.

به گفته پروفسور فیلیپس، تعداد افرادی که در سال جاری به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند بسیار بیشتر از سال قبل خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید در مورد آنفلوآنزا و واکسیناسیون آن در استرالیا بدانید

بیشتر بخوانید: آغاز فصل آنفلوآنزا در استرالیا و هشدار درباره مرگ ۴ هزار نفر

 

پروفسور «رابرت بوی» محقق بهداشت کودکان و سالخوردگان در دانشگاه سیدنی نیز در این رابطه می‌گوید: تعداد افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا و تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به آن در سال جاری جان می‌بازند بیشترین میزان از سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱۲۴ نفر از مردم استرالیا بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان باخته بودند.

در هفته گذشته نیز پروفسور بوی اعلام کرده بود که انتظار می رود چهار هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری از دنیا بروند.

پروفسور «رابرت بوی» اعلام کرده بود به دلیل آنکه مردم استرالیا در سال گذشته اقدام به ایمنی سازی در خصوص بیماری آنفلوآنزا نکرده‌اند انتظار می‌رود که در سال جاری این بیماری شدیتر از سال قبل باشد و افراد بیشتری به آن مبتلا شوند.

به گفته وی، انتظار می‌رود که چهار هزار نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا بمیرند. این آمار با آمار افرادی که دست به خودکشی می‌زنند و یا افرادی که در سوانح رانندگی کشته می‌شوند برابری می‌کند.

منبع: سایت خبری دیلی مرکوری


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه