وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » احتمال مرگ خاورمیانه‌ای‌ها در استرالیا بر اثر کرونا ده برابر متولدین استرالیاست

تاریخ انتشار : 1400/11/30 - 3:47

احتمال مرگ خاورمیانه‌ای‌ها در استرالیا بر اثر کرونا ده برابر متولدین استرالیاست

صدای استرالیا- آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 در استرالیا، در میان افرادی که خارج از کشور به دنیا آمده‌اند به طور میانگین سه برابر آنهایی بوده که در استرالیا به دنیا آمده‌اند.


صدای استرالیا- آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در استرالیا، در میان افرادی که خارج از کشور به دنیا آمده‌اند به طور میانگین سه برابر آنهایی بوده که در استرالیا به دنیا آمده‌اند.

اداره آمار استرالیا، با بررسی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به این نتیجه رسیده است احتمال مرگ ناشی از کرونا در میان کسانی که در آفریقای شمالی و خاورمیانه به دنیا آمده‌اند، ده برابر بیشتر از افراد متولد استرالیاست. همچنین احتمال مرگ افراد متولد آسیای شرقی، جنوبی و مرکزی نیز دو برابر متولدین استرالیاست.

در مقابل، افراد متولد کشورهایی مانند ایرلند و انگلستان هم‌اندازه با متولدین استرالیا بوده است.

اندرو جایلز، وزیر سایه چندفرهنگی از حزب کارگر با بیان اینکه آمار یاد شده در یک کشور چندفرهنگی پذیرفتنی نیست، گفت: دولت موریسون نشان داده که در یادگیری از همه‌گیری یا شنیدن صداهای جامعه ناتوان است.

وی این آمار را تکان دهنده و وحشتناک خواند.

این آمار و اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که در آغاز همه‌گیری کرونا کارشناسان در خصوص خطرات بیشتر ویروس کرونا در میان افراد پرخطر همچون پناهجویان و مهاجران هشدار داده بودند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه