وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » احتمال حکم زندان برای اینفلوئنسرهایی که قوانین تبلیغات مالی را نقض کنند

تاریخ انتشار : 1401/01/03 - 3:57

احتمال حکم زندان برای اینفلوئنسرهایی که قوانین تبلیغات مالی را نقض کنند

صدای استرالیا– بنابر بخشنامه‌ای جدید در استرالیا، چهره‌های شبکه‌های اجتماعی در صورت نقض قوانین مربوط به مشاوره مالی با حکم […]

احتمال حکم زندان برای اینفلوئنسرهایی که قوانین تبلیغات مالی را نقض کنند

صدای استرالیا– بنابر بخشنامه‌ای جدید در استرالیا، چهره‌های شبکه‌های اجتماعی در صورت نقض قوانین مربوط به مشاوره مالی با حکم زندان تا پنج سال مواجه خواهند شد.


کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا در این بخشنامه گفته است که کسانی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ یا توصیه‌های اقتصادی و خدمات مالی انجام می‌دهند، خود موظفند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنلاین آنها در چارچوب قانون باشد.

یک نظرسنجی این نهاد در سال ۲۰۲۱ نشان داد که ۳۳ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۱ ساله، اینفلوئنسرهای اقتصادی را دنبال می‌کنند و همچنین ۶۴ درصد از جوانان در استرالیا با توصیه یک چهره شبکه‌های اجتماعی، رفتار مالی خود را تغییر داده‌اند.



این اطلاعیه همچنین هشدار می‌دهد که اظهارات گمراه‌کننده یا فریبنده در مورد محصولات مالی نیز می‌تواند قانون را نقض کند و اشاره می‌کند که اشتراک‌گذاری لینک‌هایی که فالوورها را به کارگزاران آنلاین هدایت کند هم به مثابه عرضه خدمات مالی تلقی می‌شود و ممکن است نیاز به مجوز داشته باشد.

در ماه فوریه، یک نهاد ناظر مشابه در بریتانیا هم خواستار احتیاط در مورد استفاده از #اینفلوئنسر در بازاریابی محصولات مالی شد و اعلام کرد که “شرکت‌ها باید قبل از تبلیغ دادن به آنها، مشاوره‌های حقوقی لازم را انجام دهند.”

در ماه‌های گذشته و پس از اقبال گروهی از ایرانیان به سرمایه‌گذاری در بازار #رمزارز، تبلیغات خرید آن هم در شبکه‌های اجتماعی جهش یافته است.

جادی، بلاگر حوزه فناوری در ایران دیروز در توییتی خبر داد که پیام‌هایی با مضمون دعوت به تبلیغ بعضی از رمزارزها دریافت کرده است که وعده می‌دهند در ازای تبلیغ، “۱۰ درصد از کل خرید” را به تبلیغ‌کننده می‌دهند. او به مخاطبانش در مورد “تبلیغ کوین و سرمایه‌گذاری از سوی سلبریتی‌ها” هشدار داده است

منبع: بی بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه