وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » ابهام در برنامه ویکتوریا؛ واکسینه نشده‌ها هم چند روز برای رفتن به فروشگاه‌ها آزادند

تاریخ انتشار : 1400/08/07 - 5:26

ابهام در برنامه ویکتوریا؛ واکسینه نشده‌ها هم چند روز برای رفتن به فروشگاه‌ها آزادند

صدای استرالیا- به دلیل وجود یک ابهام در جدول زمانی ارایه شده از سوی دولت ویکتوریا، افراد واکسینه نشده نیز در این ایالت می‌توانند از روز جمعه به مراکز خرید مراجعه کنند.


صدای استرالیا- به دلیل وجود یک ابهام در جدول زمانی ارایه شده از سوی دولت ویکتوریا، افراد واکسینه نشده نیز در این ایالت می‌توانند از روز جمعه به مراکز خرید مراجعه کنند.

جیریون وایمار، فرمانده واکنش به کووید ایالت ویکتوریا، مجبور به توضیح در این باره شد که چرا مراجعه افراد واکسینه نشده به فروشگاه‌های اجناس غیر ضروری، ایمن در نظر گرفته شده؛ در حالی که در چند هفته آینده و زمانی که پوشش واکسیناسون افزایش پیدا کند، مجددا رفتن به فروشگاه‌ها برای آنها ممنوع خواهد بود.

بخش خرده فروشی از ساعت ۶ عصر جمعه و با رسیدن این ایالت به پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون، به روی تمامی اهالی ویکتوریا، صرف‌نظر از وضعیت واکسیناسیون‌شان، باز خواهد شد.

اما مجددا از ۲۴ نوامبر؛ یعنی زمانی که انتظار می‌رود این ایالت به پوشش ۹۰  درصدی واکسیناسیون برسد، شرایط «اقتصاد واکسینه شده» به اجرا درمی‌آید که بر اساس آن، بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها برای افراد واکسینه نشده، ممنوع خواهد شد.

از ۲۲ اکتبر و با لغو مقررات قرنطینه، اهالی ویکتوریا برای انجام اموری مانند ورود به رستوران‌ها، میخانه‌ها و کافه‌ها باید تاییدیه واکسیناسیون خود را روی اپلیکیشن سرویس ویکتوریا ارایه کنند.

وایمار گفت که این تصمیم به «زمان‌بندی» مربوط می‌شود تا افراد پس از اضافه شدن خرده‌فروشی‌های اقلام غیرضروری به فهرست آزادی‌ها، در یک بازه زمانی کوتاه فرصتی برای واکسن زدن داشته باشند.

وی افزود: قصد داریم زمان و فضای کوتاهی به خرده  فروشی‌ها بدهیم که دوباره به فعالیت برگردند. ما پیام روشنی ارسال کرده‌ایم، مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید پس از رسیدن به واکسیناسیون ۹۰ درصدی، به مراکز خرده‌فروشی رفت‌وآمد کنید، باید حتما واکسن خود را بزنید.

وایمار همچنین تاکید کرد که دولت ویکتوریا،  از فروشگاه‌هایی که نمی‌خواهند از روز جمعه افراد واکسینه نشده را بپذیرند، حمایت اخلاقی می‌کند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه