وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » ابداع دانشمندان استرالیایی؛ ترکیبی که انگل مالاریا را مهار می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/03/19 - 9:41

ابداع دانشمندان استرالیایی؛ ترکیبی که انگل مالاریا را مهار می‌کند

صدای استرالیا - دانشمندان استرالیایی راهی را برای تبدیل انگل مرگبار مالاریا به عامل نابودی خود ابداع کرده‌اند. ترکیبی به نام ML901 انگل مالاریا را مهار می‌کند و آن را از بین می‌برد.


صدای استرالیا – دانشمندان استرالیایی راهی را برای تبدیل انگل مرگبار مالاریا به عامل نابودی خود ابداع کرده‌اند. ترکیبی به نام ML901 انگل مالاریا را مهار می‌کند و آن را از بین می‌برد.

پیشرفت دانشگاه ملبورن می‌تواند به درمان موثر بیماری مالاریا که سالانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر را می‌کشد، منجر شود.

پروفسور لین تیلی گفت: این ترکیب، انگل مالاریا را مهار می‌کند اما روی سلول‌های انسانی تاثیر نمی‌گذارد. ML901 از طریق یک مکانیسم غیر معمول واکنش کار می‌کند. یک سلاح رادارگریز را تصور کنید که می‌تواند برای یک حمله خودتخریبی به وسیله نقلیه شما مورد استفاده قرار بگیرد، یعنی ترمزها را بگیرد و موتور را خاموش کند. ML901 در ماشینی که انگل مالاریا برای تولید پروتئین‌های موردنیاز برای تولید مثل خود از آن استفاده می‌کند، شکاف خاصی پیدا می‌کند و آن را متوقف می‌کند.

در کشت خون انسان و یک مدل حیوانی، این ترکیب انگل‌های مالاریا را که قبلا به داروها مقاوم بودند، از بین برد.

تیلی گفت: این ترکیب همچنین پتانسیل جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران توسط افراد آلوده را نشان می‌دهد که این ویژگی برای جلوگیری از گسترش مالاریا بسیار مهم است. اکنون امکان یافتن داروهایی مشابه ML901 را داریم که طیفی از بیماری‌های عفونی کشنده از جمله عفونت‌های باکتریایی مقاوم به چند دارو را هدف قرار می‌دهند. این کار راه‌های را برای کشف چندین داروی جدید باز می‌کند

سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در جهان که عمدتا در آفریقا و آسیای جنوب شرقی هستند، به مالاریا مبتلا می‌شوند اما با گذشت زمان، تاثیر داروهای ضد مالاریا بر این بیماری کاهش یافته است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه