وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » آمارهای تازه نشان داد: نابرابری شدید جنسیتی در حقوق و دستمزد در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/04/07 - 6:52

آمارهای تازه نشان داد: نابرابری شدید جنسیتی در حقوق و دستمزد در استرالیا

صدای استرالیا– تازه‌ترین آمارهای آژانس برابری جنسیتی در محیط‌ کار دولت فدرال نشان می‌دهد که در تمامی گروه‌های سنی، متوسط […]

آمارهای تازه نشان داد: نابرابری شدید جنسیتی در حقوق و دستمزد در استرالیا

صدای استرالیا– تازه‌ترین آمارهای آژانس برابری جنسیتی در محیط‌ کار دولت فدرال نشان می‌دهد که در تمامی گروه‌های سنی، متوسط درآمد مردان بیشتر از زنان است.

این آمارها حاکی است که زنان به طور متوسط نزدیک به ۲۵۵ دلار کمتر از مردان درآمد هفتگی دارند و اگرچه فاصله حقوق و دستمزد در تمامی گروه‌های سنی برقرار است، بیشترین فاصله در گروه سنی ۴۵ تا ۶۵ سال دیده می‌شود.

به گفته افی زاهوس، کارشناس مالی، یکی از مهم‌ترین یافته‌های این آمار، این است که محیط کار استرالیا به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نیست.

وی افزود: در تمامی گروه‌های سنی هیچ موقعیتی وجود نداشت که ۵۰ درصد زنان بالای ۵۰ سال به طور تمام وقت مشغول به کار باشند.

زاهوس گفت: زنان به این دلیل به کار نیمه‌وقت اشتغال دارند که محیط‌های کار ما انعطاف‌پذیر نیست و این مساله عواقب نامناسبی از نظر حقوق و دستمزد و همچنین خلق ثروت برای زنان دارد.

در حالی که کمتر از ۵۰ درصد زنان کار تمام وقت دارند، آمار‌ها نشان می‌دهد که فرصت‌های مدیریتی با حقوق بالاتر، عمدتا اختصاص به کارکنان تمام وقت دارد و در تمامی گروه‌های سنی، بیش از ۹۰ درصد از مدیران، وضعیت کاری تمام وقت دارند.

آژانس برابری جنسیتی در محیط کار پیشنهاد کرده که محیط‌های کاری، مشاغل پاره‌وقت را نیز به عنوان مشاغلی که قابلیت پیشرفت دارند، به رسمیت بشناسند تا درصورتی که کارگری نیاز به خروج از شغل تمام وقت داشته باشد، این مساله عادی‌سازی بشود.

این گزارش همچنین توصیه می‌کند که کارفرماها به بازطراحی سیاست‌های رهبری خود بپردازند و ب مدیران نیز پست‌های نیمه‌وقت و کار اشتراکی پیشنهاد بدهند.

دسترسی به خدمات ارزان‌قیمت نگهداری از کوکان از طریق راه‌اندازی مراکز ویژه در محل کار یا ارایه کمک‌هزینه مالی به این منظور، از دیگر پیشنهادهای گزارش مذکور است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه