وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » آماده برای رکوردشکنی؛ کانتاس اطلاعات تازه‌ای درباره پروازهای مستقیم سیدنی به نیویورک ارایه کرد

تاریخ انتشار : 1402/03/27 - 7:48

آماده برای رکوردشکنی؛ کانتاس اطلاعات تازه‌ای درباره پروازهای مستقیم سیدنی به نیویورک ارایه کرد

صدای استرالیا- کانتاس که در حال آماده شدن برای رکوردشکنی در طول پروازهای مسافرتی در سال 2025 است، اطلاعاتی درباره کلاس اقتصادی پرواز مستقیم از سیدنی به لندن و نیویورک را فاش کرده است.


صدای استرالیا- کانتاس که در حال آماده شدن برای رکوردشکنی در طول پروازهای مسافرتی در سال ۲۰۲۵ است، اطلاعاتی درباره کلاس اقتصادی پرواز مستقیم از سیدنی به لندن و نیویورک را فاش کرده است.
پس از اعلام برنامه کانتاس برای پرواز مستقیم به نیویورک که حداقل ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد؛ بسیاری این سوال را مطرح می‌کردند که طراحی صندلی‌ها در کلاس اقتصادی این پرواز چگونه خواهد بود و آیا خستگی و کوفتگی عضلانی ناشی از این سفر ارزش‌اش را دارد؟
این شرکت هواپیمایی روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویوک اعلام کرد که در هواپیماهای ایرباس A350 که قرار است این سفرها را انجام بدهند به مسافران فضای بیشتری در داخل کابین اختصاص خواهد یافت.
این شرکت هواپیمایی قبلاً کابین‌های کلاس تجاری و فرست کلاس خود را در ماه فوریه معرفی کرده بود و در همان زمان اعلام کرد که پروازهای Project Sunrise که در اواخر سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد، به جای ۳۰۰ مسافر، ۲۳۸ مسافر خواهند داشت.
این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که این طرح شامل شش صندلی درجه یک در پیکربندی ۱-۱-۱، تعداد ۵۲ صندلی کلاس تجاری به شکل ۱-۲-۱، تعداد ۴۰ صندلی اقتصادی ممتاز به شکل ۲-۴-۲ و ۱۴۰ صندلی اقتصادی به شکل ۳-۳-۳ خواهد بود.
این شرکت هواپیمایی روز پنجشنبه اعلام کرد این صندلی‌های اقتصادی یک اینچ طولانی‌تر از استاندارد خواهند بود و به مسافران فضای پایی ۳۳ اینچی می‌دهند.
جویس همچنین گفت که در هرصندلی، اتصال بلوتوث و وای‌فای رایگان برقرار است.
کابین اقتصادی این هواپیماها همچنین دارای «مناطق سلامتی» است. در این مناطق، تمرینات کششی به نمایش درمی‌آید و همچنین میله‌هایی وجود دارد که مسافران می‌توانند با آنها نرمش کنند. این مساله به تعادل آنها کمک می‌کند.
از سوی دیگر، با ارایه غذاهای انرژی بخش و تنظیم نور و دما، به مسافران کمک می‌شود تا در شروع پرواز برای مدت بیشتری نسبت به پروازهای کنونی بیدار بمانند.
جویس توضیح داد: این یک پیشنهاد ارزش منحصر است که به مردم نشان می‌دهد چگونه سفری بسیار سالم داشته باشند، از سلامت خود مراقبت کنند و دچار جت‌لگ نشوند.

کاهش جت لگ
بر اساس این گزارش، کانتاس به منظور کاهش آثار منفی پرواز طولانی مدت، با محققان خواب از مرکز چارلز پرکینز دانشگاه سیدنی همکاری کرده است. این تیم مسافران را در سه پرواز آزمایشی فوق‌العاده طولانی کانتاس در سال ۲۰۱۹ مورد مطالعه قرار داد و متوجه شد که غذا و شرایط می‌توانند جت‌لگ را کاهش دهند.
علاوه بر مطالعه مسافران در پروازهای آزمایشی، کانتاس همچنین از داده‌های خدمه پرواز استفاده کرده است.
جویس گفت: این هواپیما صندلی‌های بسیار کمتر، صندلی‌های ممتاز و فضای بسیار بیشتری برای مشتریان دارند، زیرا ما معتقدیم که این سطح از راحتی هنگام انجام سفرهای طولانی مدت لازم است.

کلاس‌های تجاری و درجه یک
در جلوی هواپیما، مسافران کلاس درجه یک از تخت فوق‌العاده عریض، صندلی ۲۲ اینچی، کمد لباس تمام قد، میز ناهار خوری تاشوی دو نفره و یک صفحه نمایش ۳۲ اینچی برخوردارند.
سوییت‌های کلاس تجاری نیز دارای عرض ۴۲ اینچ با صندلی‌های ۲۵ اینچی هستند که می‌توان آنها را به تخت‌خوابی دو متری تبدیل کرد. این صندلی‌ها همچنین به پشتی چرمی بالش‌دار، آیینه بزرگ، فضای بار بزرگ و یک صفحه نمایش لمسی ۱۸ اینچی با وضوح بالا مجهزند.

رکوردشکنی در طول پرواز
پروازهای Project Sunrise نام خود را از پروازهای مخفی پرخطر در طول جنگ جهانی دوم گرفته‌اند که دو طلوع خورشید را در مسیر خود از پرت به سریلانکا و لندن مشاهده می‌کردند.
در طول پروازهای تحقیقاتی کانتاس در سال ۲۰۱۹، خلبانان از مانیتور امواج مغزی استفاده کردند و در هفته‌های قبل و بعد از پرواز آزمایش ادرار دادند تا سطح ملاتونین آنها بررسی شود.
یکی از پروازهای آزمایشی، پرواز QF7879 بود که به طولانی‌ترین پرواز مسافری جهان توسط یک شرکت هواپیمایی تجاری هم از نظر مسافت (۱۷۸۰۰ کیلومتر) و هم از نظر مدت زمان در پرواز (۱۹ ساعت و ۱۹ دقیقه) تبدیل شد.
طولانی ترین پرواز برنامه ریزی شده مسافری فعلی جهان که در حال حاضر انجام می‌شود، مربوط به پرواز سنگاپور به فرودگاه جان‌اف‌کندی نیویورک به طول ۹۵۳۶٫۵ مایل است. پرواز از سنگاپور به نیویورک ۱۸ ساعت و ۵ دقیقه طول می‌کشد و در مسیر برگشت نیز به دلیل باد مخالف، ۱۸ ساعت و ۴۰ دقیقه پرواز می‌کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه