وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » آلپ استرالیا تا پایان قرن حاضر با بیشترین کاهش برف مواجه می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/12/28 - 3:01

آلپ استرالیا تا پایان قرن حاضر با بیشترین کاهش برف مواجه می‌شود

صدای استرالیا - تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گرمای جهانی باعث می‌شود پوشش برف در رشته‌‌کوهای آلپ استرالیا تا پایان قرن 78 درصد کاهش یابد - بسیار سریع‌تر از کاهش برآورد شده در شش منطقه مهم دیگر اسکی.


صدای استرالیا – تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گرمای جهانی باعث می‌شود پوشش برف در رشته‌‌کوهای آلپ استرالیا تا پایان قرن ۷۸ درصد کاهش یابد – بسیار سریع‌تر از کاهش برآورد شده در شش منطقه مهم دیگر اسکی.

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه بایروث آلمان منتشر شد، در مورد عواقب سریع بحران آب و هوا هشدار داده و پیش بینی کرد که ۱۳ درصد از مناطق اسکی در سراسر جهان ممکن است در آینده تمام پوشش طبیعی برف خود را از دست بدهند.

در این مطالعه آمده است: در این قرن، تغییرات آب و هوایی مداوم در سطح جهانی منجر به کاهش قابل توجه روزهای پوشش برف در مناطق اسکی خواهد شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم در آینده مناطق اسکی که اصلا برفی نخواهند داشت افزایش یابد.

این مطالعه بر روی هفت منطقه مهم اسکی کوهستانی، از جمله کوه‌های آلپ اروپایی، آند، کوه‌های آپالاچی، آلپ استرالیا، آلپ ژاپن، آلپ جنوبی و کوه‌های راکی متمرکز شده بود و برای هر کدام، پیامدهای سه سناریوی تغییر آب و هوا را ارزیابی کرد: تغییرات “کم” “زیاد” و “بسیار زیاد”.

تحت هر سه، روزهای پوشش برف سالانه در هفت منطقه کوهستانی اصلی برای اسکی “به طور قابل توجهی در سراسر جهان کاهش خواهد یافت.”

در این مطالعه آمده است: “تحت سناریوی تغییرات بالا، مناطق اسکی در نیمکره جنوبی به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.”

نرخ افت ۷۸ درصدی پوشش برف استرالیا به مراتب از مناطق اسکی دیگر جهان بیشتر ارزیابی شده است که شامل آلپ اروپایی با ۴۲ درصد، آلپ ژاپن با ۵۰ درصد و آلپ جنوبی نیوزیلند با ۵۱ درصد است.

در این مطالعه آمده است که مناطق اسکی واقع در مناطق پرجمعیت بیشتر تحت تأثیر گرمایش جهانی قرار خواهند گرفت و افزوده که سود اقتصادی پیست‌های اسکی در سراسر جهان ممکن است در نتیجه کاهش پوشش برف، روند نزولی به خود بگیرد.

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که استراتژی‌های فنی و مدیریتی مانند برف‌سازی مصنوعی «احتمالاً در سناریوی تغییرات آب و هوایی شدید، یک اقدام جبرانی کافی نخواهد بود»، علی‌رغم اینکه در حال حاضر به طور گسترده برای کاهش کمبود برف استفاده می‌شود.

این مطالعه نشان داد: استراحتگاه های برفی ممکن است نیاز به جابجایی یا گسترش به مناطق کوهستانی کم جمعیت در ارتفاعات بالاتر داشته باشند تا با اثرات تغییرات آب و هوایی مقابله کنند.

این یافته‌ها از نظر اجتماعی-اقتصادی و اکولوژیکی نگران‌کننده هستند.»

در حالی که اسکی و ارزش توریستی آن برای اقتصادهای محلی اهمیت زیادی دارد، “تنوع زیستی در مناطق کوهستانی در حال حاضر به شدت تحت تاثیر گرمایش جهانی قرار گرفته است. این امر احتمالاً با گسترش مناطق اسکی و تمرکز اسکی بازان به سمت ارتفاعات بالاتر، فشار بیشتری را دریافت خواهد کرد.”

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه