وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » آلبانیزی سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار : 1401/03/02 - 9:00

آلبانیزی سوگند یاد کرد

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، امروز به عنوان سی و یکمین نخست‌وزیر استرالیا، در کانبرا سوگند یاد کرد. علاوه بر نخست‌وزیر، […]

آلبانیزی سوگند یاد کرد

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی، امروز به عنوان سی و یکمین نخست‌وزیر استرالیا، در کانبرا سوگند یاد کرد.

علاوه بر نخست‌وزیر، پنی وانگ به عنوان وزیر امور خارجه، ریچارد مارلز به عنوان معاون نخست‌وزیر و وزیر کار، جیم چالمرز به عنوان وزیر خزانه داری و کتی گلگر به عنوان وزیر امور مالی، وزیر زنان و دادستان کل در حضور دیوید هرلی، فرماندار کل استرالیا سوگند یاد کردند.

سایر وزرای کابینه‌ هم قرار است در روزهای آینده سوگند یاد کنند.

این ادای سوگند پس از آن انجام شد که بر اساس آخرین آمارهای کمیسیون انتخابات استرالیا، حزب کارگر توانسته حداقل ۷۶ کرسی از ۱۵۱ کرسی مجلس نمایندگان را به دست بیاورد و به این ترتیب، این حزب قادر به تشکیل دولت است.

آلبانیزی و وانگ پس از مراسم ادای سوگند، قرار است برای شرکت در اجلاس چهارجانبه سران (Quad Summit) به ژاپن سفر کنند.

نخست‌وزیر جدید استرالیا، یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای گفت: این نخستین سفر بین‌المللی من به عنوان نخست‌وزیر خواهد بود و من مفتخر به نمایندگی استرالیا در این مجمع مهم هستم.

وی افزود: اجلاس چهارجانبه سران، رهبران چهار دموکراسی لیبرال بزرگ، استرالیا، ژاپن، هند و ایالات متحده آمریکا، را در حمایت از یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد، باز و منعطف، با حضور ملل آسیای جنوب شرقی گرد هم می‌آورد.

آلبانیزی همچنین اعلام کرد که در این سفر، دیدارهای دوجانبه‌ای با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به منظور تامین و محافظت از منافع مشترک انجام خواهد داد.

وی قرار است روز ۲۵ می به استرالیا بازگردد.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه