وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اجتماعی » سیاست‌های مالیاتی دولت کارگر

تاریخ انتشار : 1401/03/02 - 9:13

سیاست‌های مالیاتی دولت کارگر

صدای استرالیا– آنتونیو آلبانیزی حالا به عنوان سی‌ویکمین نخست‌وزیر استرالیا سوگند یاد کرده و پیش‌بینی می‌شود که دولت جدید حزب […]


صدای استرالیا– آنتونیو آلبانیزی حالا به عنوان سی‌ویکمین نخست‌وزیر استرالیا سوگند یاد کرده و پیش‌بینی می‌شود که دولت جدید حزب کارگر، تغییرات وسیعی را کلید بزند.

بخشی از این تغییرات نیز می‌تواند مستقیما با جیب مردم سر و کار داشته باشد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تغییرات احتمالی مالیاتی که در آینده به اجرا درخواهد آمد.

 

کاهش مالیات

مرحله سوم معافیت‌های مالیاتی پیش از این تصویب شده و به این ترتیب، از اول جولای ۲۰۲۴، برای تمامی افرادی که بین ۴۵ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار درآمد سالانه دارند، نرخ نهایی مالیات از ۳۲٫۵ درصد به ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

این مصوبه به معنای کاهش مالیات تا ۱۱۲۵ دلار درسال برای فردی با درآمد ۹۰ هزار دلار و رشد ۹۰۷۵ دلاری مالیات سالانه برای افراد با درآمد ۲۰۰ هزار دلار و بیشتر است.

 

افزایش مالیات

لغو تخفیف جبرانی مالیات برای افراد با درآمد پایین و متوسط نیز از پیش تصویب شده است و به این ترتیب، افرادی که هم اکنون این تخفیف را دریافت می‌کنند، وقتی اظهارنامه سال ۲۰۲۳ خود را بدهند، با افزایش مالیات مواجه خواهند شد.

لغو این معافیت، مالیات افرادی را که از آن استفاده می‌کردند، سالانه تا ۱۵۰۰ دلار افزایش می‌دهد.

 

مالیات بر دارایی

انتظار نمی‌رود که حزب کارگر تغییراتی را در «نگاتیو گیرینگ» (دریافت تخفیف مالیاتی دریافت وام به منظور تامین سرمایه‌گذاری مولد) یا سایر انواع مالیات بر سرمایه‌گذاری اعمال کند.

تخفیف ۵۰ درصدی مالیات بر عایدی سرمایه نیز به قوت خود باقی خواهد بود.

 

خانه اولی‌ها

حزب کارگر یک طرح مشارکت در سرمایه‌گذاری را برای افزایش قدرت خرید ملک خانه‌اولی‌ها اعلام کرده است.

بر اساس این طرح، خریداران واجد شرایط، به یک سپرده حداقل ۲ درصدی نیاز دارند و دولت فدرال نیز تا ۴۰ درصد مبلغ سپرده مورد نیاز برای خرید خانه جدید و تا ۳۰ درصد سپرده خانه موجودشان، مشارکت می‌کند.

افرادی برای استفاده از این طرح واجد شرایط هستند که شرایط زیر را داشته باشند:

• شهروندان استرالیا با حداقل ۱۸ سال سن

• درآمد سالانه ۹۰ هزار دلار یا کم‌تر برای افراد مجرد، یا ۱۲۰ هزار دلار یا کمتر برای زوج‌ها

• سکونت در خانه خریداری شده به عنوان محل اصلی زندگی

• نداشتن زمین یا ملک دیگری در استرالیا یا کشورهای دیگر

• پس انداز حداقل دو درصد سپرده ملک و داشتن صلاحیت و توان مالی تامین باقی مبلغ از طریق دریافت وام استاندارد با یک وام‌دهنده مشارکت کننده در طرح

• پرداخت هزینه‌های مرتبط، مانند مالیات حق تمبر و تعرفه‌های بانکی و قانونی خریداران همچنین مسوولیت هزینه‌های جاری ملک را به عهده خواهند داشت.

در طول دوره بازپرداخت وام، خریداران می‌توانند در صورت امکان، سهام بیشتری از خانه را دریافت کنند. حداقل سهمی که هر خریدار می‌تواند در هر زمان خریداری کند، ۵ درصد است.

اگر درآمد خریداران خانه برای دو سال متوالی از مبلغ مشخص شده برای مشارکت در طرح بالاتر باشد، افراد باید با توجه به شرایط‌شان، کل یا بخشی از کمک مالی دولت را پس بدهند.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه