وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » آتش‌سوزی در سیدنی؛ خطر ریزش دیوارها وجود دارد/ دو نوجوان خود را به پلیس معرفی کردند

تاریخ انتشار : 1402/03/05 - 9:36

آتش‌سوزی در سیدنی؛ خطر ریزش دیوارها وجود دارد/ دو نوجوان خود را به پلیس معرفی کردند

صدای استرالیا– در پی آتش‌سوزی دو ساختمان در مرکز سیدنی، خروارها سنگ و آجر به جای مانده از این حادثه […]

آتش‌سوزی در سیدنی؛ خطر ریزش دیوارها وجود دارد/ دو نوجوان خود را به پلیس معرفی کردند

صدای استرالیا– در پی آتش‌سوزی دو ساختمان در مرکز سیدنی، خروارها سنگ و آجر به جای مانده از این حادثه می‌تواند به خطری جدی بدل شود.

همچنان نگرانی بابت ریزش دیوارهای این ساختمان‌ها وجود دارد. شب گذشته دو نوجوان ۱۳ ساله در پی آتش سوزی دو ساختمان متروکه در منطقه ساری هیل خود را به پلیس معرفی کرده اند.

پلیس NSW در حال بررسی این موضوع است که آیا آنها  می‌توانند مقصر آتش‌سوزی باشد، ضمن  اینکه گروهی از جوانان اندکی پس از شروع آتش‌سوزی در ساعت ۴ بعد از ظهر در حال فرار از آن ساختمان در خیابان رندل نزدیک سنترال استیشن مشاهده شدند.

پل دانستان، دستیار موقت کمیسر امروز گفت: «می توانم تأیید کنم که دو جوان در ساعات پایانی شب گذشته خود را در دو ایستگاه پلیس جداگانه تسلیم کردند.»

آدام دیوبری، سرپرست سازمان آتش نشانی و نجات نیوساوت ولز گفت: با خاموش شدن کانون‌های اصلی آتش در ساعت ۲ صبح، در نهایت آتش‌سوزی مهار شده است.

وی افزود: ولی با چند تن سنگ و آجر مواجهیم که هر لحظه امکان ریزش آنها وجود دارد. به همین دلیل تا زمانی که مهندسان اوضاع را بررسی نکنند، اجازه ورود هیچ کس، حتی آتش‌نشان‌ها را به محدوده خطر نخواهیم داد.

در پی این سانحه، مسیرهای جایگزین برای خیابان‌های الیزابت، رندل و چالمرز در منطقه مرکز تجاری سیدنی در نظر گرفته شده است.

به گفته دوبری، اولویت اساسی بازگرداندن مردم به خانه‌ها و دفاترشان است؛ اما همچنان کارهای زیادی باید انجام شود.

جرمی فیوترل، کمیسر آتش‌نشانی و نجات نیوساوت‌ولز نیز عصر پنج‌شنبه با بیان اینکه اطفای کامل آتش‌سوزی ممکن است چند ساعت طول بکشد، گفت: ما یک منطقه فروپاشی برای محافظت از آتش‌نشان‌ها ایجاد کرده‌ایم. مهندسان در منطقه حضور دارند و در مورد ملاحضات ایمنی نظر می‌دهند.

در پی این آتش‌سوزی، «هشدار دهم» صادر شد که معمولا در شدیدترین انواع آتش‌سوزی اعلام می‌شود. این حادثه موجب شد که دودی عظیم شهر را فرابگیرد و خیابان‌های اطراف حادثه بسته شود. همچنین کارخانه کلاه‌سازی سابق در خیابان رندل که در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده بود، فرو ریخت.

بیش از یکصد نیروی آتش‌نشان برای مهار آتش با ترکیبی از روش‌های زمینی و هوایی به مقابله با حریق پرداختند که به گفته مسوولان همه آنها سالم‌اند و فقط یکی از آنان دچار سوختگی جزئی شده است.

پس از اطفای کامل آتش، بازرسان پلیس و آتش‌نشانی نیوساوت‌ولز برای تعیین دلایل آتش‌سوزی وارد صحنه خواهند شد.

فیوترل از تمامی کسانی که از این حادثه اطلاعات دارند یا ویدیویی ضبط کرده‌اند خواست که آن را در اختیار مسوولان قرار بدهند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه