وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » تظاهرات در اعتراض به تغییر اقلیم در ملبورن؛ پلیس عملیات نظم عمومی را به اجرا گذاشت

تاریخ انتشار : 1402/03/05 - 7:52

تظاهرات در اعتراض به تغییر اقلیم در ملبورن؛ پلیس عملیات نظم عمومی را به اجرا گذاشت

صدای استرالیا – فعالان و معترضان تغییر اقلیم Extinction Rebellion با انجام تظاهراتی، یک تقاطع بزرگ در منطقه مرکز تجاری ملبورن را روز پنج‌شنبه و در اوج ترافیک مسدود کردند و با برخورد پلیس مواجه شدند.


صدای استرالیا – فعالان و معترضان تغییر اقلیم Extinction Rebellion با انجام تظاهراتی، یک تقاطع بزرگ در منطقه مرکز تجاری ملبورن را روز پنج‌شنبه و در اوج ترافیک مسدود کردند و با برخورد پلیس مواجه شدند.

بیش از ۱۰۰ معترض که در این تظاهرات حضور داشتند، حدود ساعت ۸ صبح تقاطع خیابان‌های لاتروب و کویین را به تصرف درآوردند و به مدت ۲۰ دقیقه عبور و مرور را مختل کردند. این گروه سپس به سمت پایین خیابان لاتروب حرکت کردند.

این گروه اعلام کرد که این «اعتراض دراماتیک و رنگی» نخستین بخش از حرکت اعتراضی سه روزه‌ای که به قصد ایجاد اختلال در مرکز ملبورن تدارک دیده‌اند.

در این تظاهرات یک پارچه‌نوشته اعتراضی بزرگ در مرکز تقاطع با هدف تاکید بر خواسته اعلام وضعیت فوق‌العاده اقلیمی قرار داده شده و روی سطح خیابان هم با حروف بزرگ، کلمه COLLAPSE نیز نقاشی شده بود.

جین مورتون، سخنگوی گروه Extinction Rebellion در بیانیه‌ای گفت: بسیاری از مردم گمان می‌کنند که شرایط فوق‌العاده اقلیمی به این معنی است که خطر سیل، آتش‌سوزی یا هوای گرم وجود دارد؛ اما این شرایط را می‌توان تحمل کرد.

وی افزود: آنان نمی‌دانند که در پی تغییرات اقلیمی، میلیاردها نفر می‌میرند یا آواره می‌شوند و ما در معرض خطر جدی کمبود آب و جنگ‌هایی هستیم که می‌تواند جوامع را به خطر بیندازد. آنان نمی‌دانند که این شرایط می‌تواند زمین را به یک سیاره غیر قابل زندگی تبدیل کند و انسان‌ها و بخش عمده دنیای طبیعی را در معرض انقراض قرار دهد.

در همین حال پلیس ویکتوریا اعلام کرد که از ۲۵ تا ۲۸ مارس و در پاسخ به فعالیت‌های اعتراضی، در سراسر ملبورن «عملیات نظم عمومی» را به اجرا خواهد گذاشت.

سخنگوی پلیس گفت: پیش‌بینی می‌شود که به دلیل فعالیت‌های اعتراضی، ترافیک در سطح شهر دچار اختلال شود، با این حال پلیس برای به حداقل رساندن اختلالات و اطمینان از اینکه جامعه بتواند به زندگی روزمره خود ادامه دهد، اقدامات سریعی انجام خواهد داد.

منبع: سایت خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه