وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » «آب سخت» مفید یا مضر؛ آب کدام ایالت‌های استرالیا سخت است

تاریخ انتشار : 1402/05/10 - 10:22

«آب سخت» مفید یا مضر؛ آب کدام ایالت‌های استرالیا سخت است

صدای استرالیا– شاید به‌ غیر از رنگ و طعم، چندان به آبی که می‌نوشید یا با آن دوش می‌گیرید فکر […]

«آب سخت» مفید یا مضر؛ آب کدام ایالت‌های استرالیا سخت است

صدای استرالیا– شاید به‌ غیر از رنگ و طعم، چندان به آبی که می‌نوشید یا با آن دوش می‌گیرید فکر نکنید.

اما بسته به اینکه در کدام ایالت استرالیا زندگی کنید، آب مصرفی شما ممکن است تفاوت‌های ریز و میکروسکوپی داشته باشد که برخی می‌گویند می‌تواند به پوست و موی شما آسیب بزند.

شاید به نظر برسد صفات «سخت» و «نرم» ربطی به آب ندارد؛ اما این واژه برای توصیف آب بر مبنای میزان مواد معدنی درون آن به کار می‌رود.

آب حنوب شرقی کوئینزلند، «نسبتا سخت» محسوب می‌شود؛ به این معنی که حاوی سطوح بالایی از کلسیوم و منیزیوم است.

در عین حال، نیوساوت‌ولز و ویکتوریا به دلیل سطح پایین‌تر مواد معدنی، دارای «آب نرم» هستند و استرالیای غربی و جنوبی «آب سخت» دارند.

آب با عبور از رودخانه‌ها، سنگ‌ و خاک و مواد مغذی طبیعی را به خود جذب می‌کند و هر چه مسافت بیشتری را طی کند، مواد معدنی جذب شده نیز بیشتر و آب، سخت‌تر می‌شود.

برخی از آرایشگرها عقیده دارند که مواد معدنی آب می‌تواند به پوست و مو آسیب بزند. اما متخصصان خدمات شهری که وظیفه تست و تامین آب شهری را به عهده دارند، می‌گویند  که آب سخت هیچ تاثیر منفی بر سلامت ندارد.

سطح بالای مواد معدنی موجب می‌شود که شامپو یا صابون به راحتی کف نکند؛ بنابراین اگر از درمان‌های صابونی یا شامپویی برای موهای‌تان استفاده می‌کنید، باید بیشتر تلاش کنید تا این مواد از روی موهای‌تان شسته شود.

در آشپزخانه نیز، احتمالا شاهد رسوب بیشتر مواد معدنی در کتری خود خواهید بود؛ اما باید تاکید کرد که هیچ کدام از این موارد برای سلامتی شما مضر نیست.

در واقع می‌توان گفت که آب غنی از نظر مواد معدنی، برای سلامتی مفید است؛ زیرا کلسیم و منیزیوم، هر دو برای تقویت ماهیچه و استخوان‌ها لازم هستند.

منبع: ۹ نیوز

خبر مرتبط:

خوش‌طعم‌ترین آب شرب استرالیا انتخاب شد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه