وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اجتماعی » حمل و نقل عمومی در کوئینزلند تقریبا رایگان می‌شود

تاریخ انتشار : 1403/03/07 - 4:41

حمل و نقل عمومی در کوئینزلند تقریبا رایگان می‌شود

صدای استرالیا- کرایه‌های حمل و نقل عمومی به طور موقت در سراسر کوئینزلند به نرخ ثابت 50 سنت کاهش می‌یابد تا از ازدحام جاده‌ها و فشارهای هزینه‌های زندگی کم شود.


صدای استرالیا- کرایه‌های حمل و نقل عمومی به طور موقت در سراسر کوئینزلند به نرخ ثابت ۵۰ سنت کاهش می‌یابد تا از ازدحام جاده‌ها و فشارهای هزینه‌های زندگی کم شود.

استیون مایلز، نخست وزیر ایالت کوئینزلند اعلام کرد که هزینه‌های جدید برای تمام خدمات Translink در ایالت، صرف نظر از مسافت، برای یک دوره آزمایشی شش ماهه که از پنجم اوت شروع می‌شود، اعمال می‌شود.

تخمین زده می‌شود که این طرح «تقریباً رایگان» برای مردم تا هزاران دلار صرفه‌جویی به همراه داشته باشد و آنها می‌توانند از این صرفه‌جویی برای پرداخت صورت‌حساب‌های دیگر خود استفاده کنند.

مایلز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این روزها شما نمی‌توانید با ۵۰ سنت چیز زیادی دریافت کنید. به تمام آن صرفه‌جویی‌های دیگری هم فکر کنید که می‌توانید با استفاده از حمل و نقل عمومی در مصرف بنزین، پارک خودرو و زمان به دست آورید؛ زمانی که می‌توانید در آن کتاب بخوانید یا به یک پادکست گوش دهید.

مایلز گفت که استفاده از حمل و نقل عمومی هرگز به سطح قبل از کووید بازنگشته است که این امر باعث شلوغی جاده‌ها و ایجاد دردسر برای مسافران شده است.

او گفت: ما امیدواریم که این طرح آزمایشی کرایه‌های ۵۰ سنتی به مردم دلیلی بدهد تا در عادت‌های خود تجدید نظر کنند، دلیلی برای بازگشت به وسایل حمل و نقل عمومی در صورت امکان، و همه از آن سود می‌برند.

کامرون دیک، معاون نخست وزیر نیز افزود، تخمین زده می‌شود که به ازای هر اتوبوس در جاده‌ها، ۵۰ خودرو و به ازای هر قطار در یک خط اصلی، ۶۰۰ خودرو از خیابان‌ها و جاده‌ها حذف شوند.

منابع نیز بر این اساس برای مقابله با افزایش مورد انتظار در استفاده از حمل و نقل عمومی تخصیص داده خواهد شد.

مایلز مسافران را تشویق کرد که به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ادامه دهند و به مقامات اجازه دهند بفهمند که آیا این طرح آزمایشی نتیجه بخش هست یا نه.

اگر نتیجه مثبت باشد کرایه ۵۰ سنت می‌تواند پس از شش ماه دائمی شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه