وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » بازگشت محدودیت‌ها به کانون‌های ابتلای کرونا در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1399/04/10 - 13:15

بازگشت محدودیت‌ها به کانون‌های ابتلای کرونا در ویکتوریا

صدای استرالیا- قوانین قرنطینه و خانه‌نشینی به تعدادی از مناطق ویكتوریا كه به كانون شیوع كرونا تبدیل شده‌اند، باز می‌گردد. این تصمیم با هدف مهار جهش ناگهانی و غیرقابل‌قبول موارد ابتلا به كرونا طی روزها و هفته‌های گذشته در این ایالت اتخاذ شده است.

بازگشت محدودیت‌ها به كانون‌های ابتلای کرونا در ویكتوریا

صدای استرالیا– قوانین قرنطینه و خانه‌نشینی به تعدادی از مناطق ویکتوریا که به کانون شیوع کرونا تبدیل شده‌اند، باز می‌گردد. این تصمیم با هدف مهار جهش ناگهانی و غیرقابل‌قبول موارد ابتلا به کرونا طی روزها و هفته‌های گذشته در این ایالت اتخاذ شده است.

براساس مقررات جدید، از ۱۱:۵۹ دقیقه روز چهارشنبه اول جولای ۲۰۲۰، اهالی ۱۰ منطقه با کدهای پستی ۳۰۱۲, ۳۰۲۱, ۳۰۳۲, ۳۰۳۸, ۳۰۴۲, ۳۰۴۶, ۳۰۴۷, ۳۰۵۵, ۳۰۶۰, ۳۰۶۴ اجازه خروج از خانه را نخواهند داشت.

فرماندار دانیل اندروز همچنین اعلام کرد به دلیل افزایش تعداد مبتلایان که به واسطه تخطی از مقررات کنترل ابتلا از اواخر ماه می و اوایل ماه ژوئن رخ داده است، روند مدیریت قرنطینه در هتل‌های ایالت را به صورت قضایی مورد بررسی قرار خواهد داد. علاوه بر این اندروز به منظور کاهش جمعیت مسافرانی که باید در قرنطینه هتلی نگهداری شوند، درخواست کرده تا به مدت چهار هفته مسیر پروازهای بین‌المللی که در ملبورن فرود می‌آیند تغییر کنند.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که آمار مبتلایان به کرونا در ویکتوریا طی یک شبانه روز به ۶۴ نفر رسید تا آمار ابتلا برای چهاردهمین روز متوالی دو رقمی و رو به افزایش باقی بماند. به گفته اندروز پس از افزایش آمار ابتلا، روند تست‌گیری با سرعت آغاز شده‌است و تاکنون بیش از ۹۳ هزار تست از ساکنان مناطق کانون ابتلا گرفته شده‌است، با این همه ۹۲۸ نفر فقط در دو منطقه براد‌میدوز و کیلور داونز حاضر به دادن تست نشده‌اند.

به گفته اندروز ساکنان کدهای پستی اعلام شده تنها به چهار دلیل اجازه خروج از خانه را خواهند داشت: رفتن به محل کار یا مدرسه، مراقبت کردن از بیمار یا تحت مراقبت قرار گرفتن، ورزش روزانه و یا خریداری ملزومات و مواد غذایی روزمره. قرار است تدریس حضوری در مدارس این مناطق همچنان ادامه داشته باشد.

به منظور اطمینان از اجرای این محدودیت‌های جدید، پلیس ویکتوریا در مناطق اعلام شده گشت‌زنی خواهد داشت و افرادی که بدون دلایل عنوان شده در خارج از خانه دیده شوند، جریمه خواهند شد. اندروز می‌گوید محدودیت‌های جدید اقدامی است که اکنون باید انجام شوند در غیر این‌صورت محدودیت‌ها به کل ایالت گسترش خواهد یافت.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه