وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » افزایش ۲ برابری قیمت میوه و سبزیجات تازه در استرالیا تا کریسمس

تاریخ انتشار : 1399/07/02 - 4:32

افزایش ۲ برابری قیمت میوه و سبزیجات تازه در استرالیا تا کریسمس

صدای استرالیا - بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل اینکه استرالیایی‌های بدون‌ شغل از رفتن به مزارع مناطق حاشیه‌ای برای کار امتناع می‌کنند قیمت میوه و سبزیجات تازه می‌تواند تا کریسمس به دو برابر مبلغ کنونی برسد.


صدای استرالیا – بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل اینکه استرالیایی‌های بدون‌ شغل از رفتن به مزارع مناطق حاشیه‌ای برای کار امتناع می‌کنند قیمت میوه و سبزیجات تازه می‌تواند تا کریسمس به دو برابر مبلغ کنونی برسد.

دولت استرالیا برای رفتن افراد بدون شغل به بخش‌های حاشیه‌ای کمک‌هزینه سخاوتمندانه‌ای پیشنهاد می‌کند اما با وجود این، سال گذشته فقط ۲۳۳ نفر برای این جابه‌جایی ثبت‌نام کرده‌اند.

به‌دلیل شیوع ویروس کرونا امسال تعداد کمتری از کوله‌گردها برای یافتن شغل به مناطق حاشیه‌ای نقل‌مکان کرده‌اند و همین‌مسئله صنعت کشاورزی را با کمبود نیروی کار مواجه کرده است. به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود این صنعت امسال با کمبود ۷۱هزار کارگر روبه‌رو شود و این‌مسئله تا پایان سال می‌تواند باعث افزایش قیمت محصولات کشاورزی شود.

بر اساس طرح دولت، کمک‌هزینه جابجایی موسوم به Relocation Assistance به افرادی که به‌مدت ۱۲ ماه بی‌کار مانده‌اند برای رفتن به مناطق حاشیه‌ای و یافتن کار شش هزار دلار کمک‌ می‌کند.

این کمک‌هزینه برای نقل‌مکان شغلی به‌مدت دست‌کم شش ماه و ۳۰ ساعت در هفته در نظر گرفته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور واجد شرایط دریافت آن هستند.

ارزیابی‌های یک شرکت تامین‌کننده میوه و سبزیجات تازه رستوران‌ها و هتل‌ها نشان می‌دهد که مشتریانش به‌زودی و با فرارسیدن فصل تابستان متوجه تغییر افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی میوه و سبزیجات تازه خواهند شد.

منبع: دیلی‌میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • مهاجر

    تاریخ : ۲ - مهر - ۱۳۹۹

    به مفتخوری عادت کرده اند. اینکه از کشورهای فقیرتر بیان و کارگریشون رو بکنند چرا چون اینا اینجا به دنیا اومدن. خب از جیب ما ها هم که سخت کار می‌کنیم و مالیات سنگین باید بدیم دولت به اینا پول مفت سنترلینک میده و میخورن و میچرخن دیگه کار نمیرن بکنند. سوسیالیسم به شدیدترین وجه


    پاسخ

ارسال دیدگاه