وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » حکم دادگاه فدرال استرالیا علیه ایکس ایلان ماسک

تاریخ انتشار : 1403/02/04 - 2:33

حکم دادگاه فدرال استرالیا علیه ایکس ایلان ماسک

صدای استرالیا - دادگاه فدرال استرالیا به شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک دستور داده است تا پست‌های حاوی فیلم‌های چاقو زدن در کلیسای سیدنی را از بستر اینترنت شبکه خود در سراسر جهان حذف کند.


صدای استرالیا – دادگاه فدرال استرالیا به شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک دستور داده است تا پست‌های حاوی فیلم‌های چاقو زدن در کلیسای سیدنی را از بستر اینترنت شبکه خود در سراسر جهان حذف کند.

جولی اینمن گرانت، کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا روز سه‌شنبه هفته گذشته، به شبکه‌های اجتماعی ایکس و با متا دستور داده بود تا مطالبی را که تصور می‌شد «خشونت بی‌مورد یا توهین‌آمیز با درجه تأثیر یا جزئیات بالا» را به تصویر می‌کشد ظرف ۲۴ ساعت از بسترهای آنلاین خود حذف کنند یا ادر انتظار جریمه باشند.

مطلب مورد اشاره، فیلمی از چاقو زدن به اسقف مار ماری امانوئل در عصر دوشنبه گذشته بود که در حالی که در حال برگزاری مراسم پخش زنده در کلیسای آسوری مسیح چوپان خوب در ویکلی بود، مورد حمله قرار گرفت.

در آخر هفته، X گفت که با این درخواست موافقت کرده است، اما قصد دارد یک پرونده حقوقی برای به چالش کشیدن دستورات راه‌اندازی کند.

در جلسه استماع کریستوفر تران، وکیل نهاد امنیت الکترونیک استرالیا به قاضی جفری کنت گفت که X پست‌های حاوی ویدیو را مسدود کرده است، به این معنی که استرالیایی‌ها نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. با این حال، پست‌ها همچنان در سطح جهانی قابل دسترسی بودند و استرالیایی‌هایی که از اتصال شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده می‌کردند که نشانی IP آنها را در خارج از استرالیا نشان می‌داد، آن را می‌دیدند.

ترن گفت این بدان معناست که X مطابق قانون ایمنی آنلاین در مورد حذف مواد نامناسب رفتار نکرده است.

این آژانس خواستار حذف پست‌ها و اقدام موثر برای جلوگیری از دسترسی جهانی به آنها شد.

آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر هم گفته که “درد بسیاری از مردم با آنچه در رسانه‌های اجتماعی رخ داده تشدید شده است.” آلبانیز با بیان اینکه جایی برای پخش تصاویر خشونت آمیز وجود ندارد، افزود: «من این را غیرعادی می‌دانم که X تصمیم به رعایت نکردن آن کرد و در تلاش است تا در مورد خود استدلال کند.»

متا پیش از این با این درخواست موافقت کرد اما صبح شنبه به وقت استرالیا، رگولاتور ایمنی آنلاین این کشور را به “سانسور جهانی” متهم کرد و گفت که این دستورات را در دادگاه به چالش می‌کشد. حالا دادگاه فدرال استرالیا به شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک دستور داده است تا پست‌های حاوی فیلم‌های چاقو زدن در کلیسای سیدنی را از شبکه خود در سراسر جهان حذف کند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه