وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » انرژی‌های تجدیدپذیر قیمت برق را در استرالیا کاهش می‌دهند

تاریخ انتشار : 1403/02/06 - 6:03

انرژی‌های تجدیدپذیر قیمت برق را در استرالیا کاهش می‌دهند

صدای استرالیا– با وجود اینکه شرایط آب‌وهوایی شدید تقاضا برای انرژی را افزایش می‌دهد، رشد بازار انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا، […]

انرژی‌های تجدیدپذیر قیمت برق را در استرالیا کاهش می‌دهند

صدای استرالیا– با وجود اینکه شرایط آب‌وهوایی شدید تقاضا برای انرژی را افزایش می‌دهد، رشد بازار انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا، موجب کاهش قیمت انرژی می‌شود.

بنا به آخرین گزارش اپراتور بازار انرژی استرالیا که مربوط به سه ماهه مارس ۲۰۲۴ می‌شود، انرژی‌های تجدیدپذیر در کل ۳۹ درصد از انرژی مورد نیاز شبکه برق ساحل شرقی را تامین می‌کنند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است در حالی که در این مدت گرما و رویدادهای آب وهوایی شدید فشار زیادی به شبکه برق وارد کرده، قیمت‌های عمده فروشی نقطه‌ای تا ۸ درصد کاهش یافت و به ۷۶ دلار در هر مگاوات ساعت (MWh) رسیده است.

ویولت موشایل،‌ مدیرکل اجرایی بخش اصلاحات اپراتور بازار انرژی استرالیا گفت که رشد انرژی خورشیدی و بادی در استرالیا می‌تواند قیمت برق را به پایین‌ترین سطح خود برساند.

وی افزود: انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر به جای تولید برق سنتی با زغال سنگ با سرعتی بی سابقه در حال انجام است. 

بنا به اعلام اپراتور بازار انرژی استرالیا انرژی خورشیدی سریع‌ترین رشد را در بین انرژی‌های تجدیدپذیر در نیو ساوت ولز و کوئینزلند داشته و خروجی آن در ۱۲ ماه گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

بنا به اعلام این اپراتور، ایالت‌هایی که به دنبال کسب بیشترین میزان خروجی انرژی خورشیدی هستند، عبارتند از ویکتوریا، استرالیای جنوبی و تاسمانی.

به گفته موشایل، تولید برق بادی دومین افزایش بزرگ را داشته و شاهد ۵ درصد افزایش خروجی این نوع انرژی بوده‌ایم. 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه